Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-06-21

A A A POLEĆ DRUKUJ

ARCHOS rozpoczyna dystrybucję w Polsce

150x110
ARCHOS, lider na rynku tabletów internetowych opartych o system Android, nawiązał współpracę z polskimi firmami: Excel – Systemy Nawigacyjne (Szczecin) oraz KOMSA (Wrocław) w zakresie dystrybucji produktów tej marki w Polsce. Produkty renomowanego, francuskiego producenta dostępne będą na polskim rynku w wyspecjalizowanych sklepach detalicznych, jak również w sieciach handlowych, takich jak Media Markt, czy Saturn.

Obecnie w asortymencie marki ARCHOS wydzielone są cztery wiodące grupy produktowe:
- tablety internetowe ARCHOS "Generation 8" z systemem Android przeznaczone dla zaawansowanych użytkowników,
- tablety ARNOVA, które są dedykowane do domowego użytku
- urządzenia do odtwarzania internetowych stacji radiowych oraz tv
- a także ARCHOS "vision", wśród których znaleźć można bogatą ofertę odtwarzaczy MP3 oraz multimedialnych.

Główne różnice pomiędzy tabletami internetowymi i domowymi stanowią przede wszystkim wersje systemu Android, jak również zastosowane procesory i ekrany.
Wśród nowości produktowych, które właśnie wprowadzane są na polski rynek znajduje się urządzenie "ARCHOS 7c" - pierwszy tablet domowy, wyposażony w pojemnościowy ekran dotykowy. ARCHOS 7c posiada ekran typu multitouch, ponadto wyposażony jest w system Android 2.1, WiFi i bezpośredni dostęp do aplikacji. Urządzenie umożliwia m.in. wyświetlanie zdjęć, odtwarzanie muzyki i filmów, a także korzystanie z gier. ARCHOS 7c z ekranem o przekątnej 7 cali dostępny będzie w Polsce w konkurencyjnej cenie 649 złotych.

"Jesteśmy szczęśliwi, że udało nam się pozyskać kluczowych silnych partnerów, takich jak: Excel i KOMSA, którzy umożliwiają nam wprowadzenie szerokiej gamy produktów na polski rynek", wyjaśnia Murat Ünol, Dyrektor Zarządzający dla Europy Środkowej. "Naszym celem jest zaspokojenie istniejących potrzeb rynkowych, jak również rozwój projektów biznesowych", dodał Ünol.

W pierwszej części roku 2011 ARCHOS rozpoczął owocną współpracę z niemieckim wydawnictwem “Verlag Heinrich Vogel”. Celem tego projektu było dostarczenie narzędzi treningowych wspomagających kursantów w czasie nauki jazdy. Specjalnie dla tego projektu, oprogramowanie wydawnictwa zostało zaimplementowane w tabletach internetowych "ARCHOS 70" i "ARCHOS 43". Dzięki temu kursanci mieli możliwość korzystania z testów na prawo jazdy, jak również monitorowania postępów w nauce bezpośrednio na monitorze tabletu. Dzięki znakomitej mobilności tabletów ARCHOS, kursanci mają testy i zadania zawsze przy sobie.

"Wierzymy, że tego typu projekty mogą stać interesujące również dla polskiego rynku, dlatego chcemy uczestniczyć w tego typu tego inicjatywach. Pragniemy wspierać sektory energetyki, edukacji i medycyny" powiedział Ünol.

Tablety internetowe marki Archos to jedne z najbardziej rozchwytywanych urządzeń multimedialnych na całym świecie. O rosnącej sile marki szczególnie w Europie świadczą jej wyniki. Zgodnie z badaniami GFK, udział firmy ARCHOS we francuskim rynku, w segmencie odtwarzaczy MP3/MP4 do 7 cali, wzrósł z 5,8% w roku 2009, do 7,8% w roku 2010, dając jej tym samym drugie miejsce w tym kraju. W Niemczech, w tej samej grupie produktowej zanotowano awans z 11 pozycji na 7, natomiast w Wielkiej Brytanii firma ARCHOS awansowała z 7 miejsca na 4 1.

Ponadto, w kontekście znaczącego rozwoju rynku tabletów internetowych dużego formatu (7 cali i większe), innowacyjne produkty firmy ARCHOS stwarzają unikalną możliwość rozwoju. W nowym segmencie produktów firma ARCHOS oferuje, w porównaniu z propozycją konkurentów, produkty wysokiej jakości w atrakcyjnej cenie. Dzięki konsekwentnie prowadzonej polityce marka Archos zdobyła pozycję lidera na rynku francuskim, osiągając 22% udział w segmencie tabletów o wartości do 400 EURO. 2
Prognozy dla rozwijającego się rynku tabletów są obiecujące. Przewidywana ilościowa sprzedaż globalna w roku 20113 szacowana jest na poziomie 50 milionów tabletów – będzie ona 3 razy większa niż w ubiegłym 2010 roku. ARCHOS planuje zająć znaczącą pozycję na tym dynamicznie rozwijającym się rynku.
1Źródło: GfK Panel styczeń do sierpnia 2010 dla udziałów rynkowych we Francji, w Niemczech i w UK
2Źródło: GfK Luty 2011 dla listopad i grudzień 2010
3 Źródło: Nomura, IDC, Morgan Stanley

O firmie ARCHOS
ARCHOS, pionier na rynku przenośnych odtwarzaczy audio i video, obecnie specjalizuje się w opartych o system Android tabletach internetowych, wielokrotnie dokonywał rewolucji na rynku elektroniki użytkowej, począwszy od 1998 roku. Obecnie ARCHOS oferuje tablety internetowe, Tablet PC oraz odtwarzacze MP3/MP4. W roku 2000 ARCHOS wprowadził na rynek urządzenie Jukebox 6000 - pierwszy odtwarzacz MP3 z twardym dyskiem. Następnie w roku 2003 ARCHOS przedstawił pierwsze przenośne odtwarzacze multimedialne z możliwością rejestracji TV. W 2006 roku zaimplementowano WiFi, a następnie w 2007 roku ekrany dotykowe. W 2008 ARCHOs wprowadził pierwszą generację tabletów internetowych, a następnie w 2009 roku pierwsze na świecie tablety oparte o system Android. ARCHOS posiada swoje biura w USA, Europie i Azji. ARCHOS jest firmą notowaną na giełdzie papierów wartościowych - przedział C Eurolisty, Euronext Paris, ISIN CodeFR0000182479.
Excel Systemy Nawigacyjne
Od 1995 roku zajmuje się wyszukiwaniem i wprowadzaniem na rynek polski innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie nowoczesnych technologii. EXCEL Systemy Nawigacyjne jest czterokrotnym laureatem tytułu „Gazeli Biznesu” 2005, 2007, 2008, 2009 oraz zdobywcą tytułu „Solidnej firmy” 2007, 2008, 2009.
KOMSA Polska
KOMSA Polska Sp z o. o. została założona w 1999 roku. Spółka należy do KOMSA Kommunikation Sachen AG w Grupie KOMSA z centralą w Hartsmanndorfie niedaleko Chemnitz w Niemczech. Obecnie spółka posiada swoje biuro i centrum logistyczne zlokalizowane we Wrocławiu.ac
Strony internetowe:
www.archos.com
www.excel24.pl
www.komsa.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS