"Życiowa szansa znika"
W jej miejsce w Polsacie pojawi się nowy teleturniej "Awantura o kasę", który poprowadzi Krzysztof Ibisz
W środę, 2. października o g. 19:15 na antenie Polsatu pojawi się nowy teleturniej, który poprowadzi Krzysztof Ibisz. "Awantury o kasę" zastąpi nadawaną dotąd w tym paśmie "Życiową szansę". Nowy teleturniej będzie emitowany w poniedziałki, środy i piątki o 19:15.
"Awantura o kasę" to teleturniej wiedzy ogólnej. Wszyscy uczestnicy programu, około czterdzieści osób, biorą udział w grze. Nowoczesna scenografia została tak zaprojektowana, by umożliwić aktywny udział każdemu z graczy obecnych w studiu. Każdy z uczestników dysponuje odrębnym przyciskiem do zasygnalizowania gotowości do odpowiedzi - w następstwie rozświetla się tło - oraz mikrofonem.
Etap I
Prowadzący zadaje widowni pytanie.
Etap II
Zaczyna się pojedynek - "Rozbójnik". Prowadzący zadaje pytania wybranej piątce graczy. Każdy, kto odpowie prawidłowo na zadane przez niego pytanie, ma prawo wskazać jedną osobę, którą chce wyeliminować z gry. Jeżeli zgłosi się do odpowiedzi i nie poda prawidłowej odpowiedzi, to sam wypada z gry. Jeżeli nikt z graczy "na środku" nie zna prawidłowej odpowiedzi, prowadzący ma prawo wskazać (wybrać) do odpowiedzi osobę z widowni. Jeżeli ta osoba odpowie prawidłowo na zadane pytanie, ma prawo wskazać osobę, spośród graczy "na środku", którą wyeliminuje, wchodząc na jej miejsce. Po eliminacjach pozostaje jeden gracz.
Finał
"Jeden na jeden". Graczowi będą losowo zadawane 3 pytania. Finalista na starcie dysponuje pulą 50 tys. złotych, może je "obronić", odpowiadając prawidłowo na te właśnie trzy pytania. Każda nieprawidłowa odpowiedź to odjęcie jednego zera. Nie odpowiadając na żadne z trzech pytań, zawodnik wygrywa tylko 50 zł.
Podczas rozgrywki finałowej wprowadzone są elementy hazardu:
1) Prowadzący może proponować przed rozpoczęciem gry, np. 10000 zł za zrezygnowanie z dalszej gry.
2) Prowadzący może zaproponować "czarną skrzynię" zamiast weryfikacji odpowiedzi.
W "czarnej skrzyni" mogą znajdować się klucze do samochodu lub klucze do roweru, albo inne niespodzianki
3) Gracz po usłyszeniu pytania może żądać podpowiedzi, która warta jest połowę puli, jaką dysponuje.
Rodzaje podpowiedzi: a) pytanie do prowadzącego, tak sformułowane, aby odpowiedź brzmiała: tak
lub nie
b) podanie czterech lub pięciu wariantowych odpowiedzi, z których tylko jedna jest poprawna
Gra kończy się, gdy zawodnik odpowie, prawidłowo lub nie, na trzecie, ostatnie pytanie.
W czasie gry finałowej prowadzący namawia graczy do zrezygnowania z gry, kusząc ich nagrodami: "czarna skrzynia" lub pieniądze.
Dołącz do dyskusji: "Życiowa szansa znika"