#ZostawTenTelefon - Adwokatura Polska i Gazetaprawna.pl wspólnie o konsekwencjach używania telefonu w samochodzie
Pod hasłem #ZostawTenTelefon wystartowała druga odsłona akcji społecznej Bitwa Prawna, w której raperzy przekonują, że używanie telefonu komórkowego podczas jazdy samochodem może być tragiczne w skutkach. W kampanii, obejmującej działania internetowe, uczestniczą portal Gazetaprawna.pl oraz Adwokatura Polska.
Podczas trwania tegorocznej odsłony akcji twórcy będą przekonywać do bezpiecznej jazdy samochodem i ostrzegać przed używaniem telefonu w czasie prowadzenia pojazdu. Głównym hasłem edukacyjnej kampanii jest hashtag #ZostawTenTelefon.
W Bitwie Prawnej weźmie udział dziewięciu raperów. Muzycy wystąpią w czterech spotach, w których używają słów określających kolejne etapy postępowania - od wypadku samochodowego spowodowanego korzystaniem z telefonu aż do procesu na sali sądowej. Zadaniem twórców jest przekonać odbiorców spotu, że używanie telefonu komórkowego podczas jazdy samochodem może być tragiczne w skutkach.
Organizatorem Bitwy Prawnej jest Adwokatura Polska, zaś patronat nad akcją objął portal Gazetaprawna.pl, należący do Infor Biznes. - „Dziennik Gazeta Prawna” od czasu do czasu uczestniczy w projektach ocierających się o prawo i akcjach edukujących lub poradniczych. W ten sposób chcemy ocieplać przepisy prawne, a także wizerunek naszej gazety, która jest postrzegana na rynku jako bardzo specjalistyczna. W Bitwie Prawnej - oprócz jej edukacyjnego charakteru - bawimy się prawem, bo śpiewają o tym raperzy - opisuje Jadwiga Sztabińska, redaktor naczelna „Dziennika Gazety Prawnej”.
- Skoro raperzy i prawnicy zdecydowali się połączyć siły dla wyższego celu, którym jest uzmysłowienie jak tragiczne mogą być konsekwencje używania telefonu komórkowego podczas jazdy samochodem, zdecydowaliśmy się wesprzeć projekt medialnie. Włączamy się do nietypowej może dla „Gazety Prawnej” akcji, ale bardzo ważnej społecznie - wyjaśnia Lidia Raś, kierownik redakcji portalu Gazetaprawna.pl.
Na dedykowanej projektowi stronie internetowej BitwaPrawna.pl internauci będą mogli głosować na spot i artystę, który najlepiej ostrzega przed korzystaniem z telefonu w samochodzie. Pierwsze nagranie zostanie opublikowane w czwartek 28 stycznia, a koniec kampanii zaplanowano na czerwiec 2016 roku. Działania obejmą tylko internet, a produkcją spotów zajmie się agencja SCH Media.
Dołącz do dyskusji: #ZostawTenTelefon - Adwokatura Polska i Gazetaprawna.pl wspólnie o konsekwencjach używania telefonu w samochodzie