108 projektów z nominacjami do Złotych Spinaczy. Najwięcej dla 24/7 i MSL
Spośród rekordowej liczby 482 zgłoszeń w 21. edycji konkursu Złote Spinacze, jury wybrało 108, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu i zawalczą o nagrody. Najwięcej nominacji w tym roku otrzymały agencje MSL i 24/7Communication – po osiem.
W pierwszym etapie konkursu Złote Spinacze jurorki oraz jurorzy dokonywali indywidualnych i tajnych ocen wszystkich zgłoszeń. W wyniku ich głosowań wyłonione zostały najlepsze projekty, które otrzymały nominacje i zostały zakwalifikowane do etapu drugiego konkursu, w którym podczas obrad zdecydują, kto zdobędzie nagrody.
W kategoriach głównych i sektorowych jurorki oraz jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Związek Firm PR, organizator konkursu, przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Nad poprawnością przebiegu głosowań Jury czuwa zespół ekspertów z firmy Deloitte Polska – partnera merytorycznego konkursu.
– Konkurs Złote Spinacze to wyjątkowa inicjatywa, ponieważ zgłaszane do niej projekty co roku odzwierciedlają ważne trendy i zjawiska społeczne. Z perspektywy obecnych czasów szczególnie istotne obszary public relations to według mnie brand purpose i komunikacja kryzysowa. Ich wspólnym mianownikiem jest odpowiedzialne podejście marek do wpływu, jaki wywierają na otoczenie, zarówno w kontekście społecznym, jak i środowiskowym. Podejście to jest zgodne z naszą misją jako partnera merytorycznego konkursu, polegającą na kreowaniu pozytywnych zmian w ramach idei „Making an Impact That Matters” – podkreśla przedstawiciel partnera merytorycznego Mariusz Ustyjańczuk (Partner, Lider Risk Advisory Deloitte w Europie Środkowej).
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 8 grudnia 2023 r.
Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.
Pełna lista nominowanych projektów Złote Spinacze 2023
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
• 99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
• DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
• Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
2. PR produktu
• Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
• Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
• Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
• Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / Procontent Communication
• Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor
• Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
• Fest Issue / Pan Pikto, Going.
4. Advocacy i Public Affairs
• Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
• Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / Procontent Communication
• Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
5. Kampania społeczna
• Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
• My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication , Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
• KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll
6. PR pro bono
• My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
• Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
• #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
• Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing
• FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC
• BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age
8. Event komercyjny
• 25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie
• Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
• Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
9. Event społeczny
• Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360
• Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency
• „Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds
10. Launch produktu, usługi lub firmy
• Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska
• „5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska
• Czy PR marki może być za darmo? Launch LUSH w Polsce / Labcon
• Wirtualna postać Żabu - nowa funkcjonalność aplikacji Żappka / Grupa Żabka, AM Art-Media Agencja PR
11. ESG, Sustainability i CSR Communications
• Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR
• Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
• Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
• Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar
12. PR miejsca, miasta lub regionu
• Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom
• W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits
• DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
13. Social media
• Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group
• #zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That
• Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
14. Business-to-Business PR
• Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska
• Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
• Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
15. PR finansowy i relacje inwestorskie
• Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication
• Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
• Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics
16. Media relations
• 9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl
• Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland
• 4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
• Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
17. Employer Branding
• Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
• ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski
• Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)
18. Content marketing – branded content
• Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska
• Bravo x Netflix / MSL
• Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
19. Custom Publishing
• Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites
• Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl
• Bravo x Netflix / MSL
20. Walka z dezinformacją
• Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
• Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
• Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
• Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication
• Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
• Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
22. Finanse
• Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX
• ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski
• Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
• Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong
23. Uroda, higiena i wellness
• Piękno Bycia Sobą / Havas PR Warsaw, AVON Cosmetics
24. Moda i styl życia
• Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse
• Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol
25. Sektor spożywczy
• Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
• Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants
• Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl
26. Kultura i media
• KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ - KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska
• Bravo x Netflix / MSL
• DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
27. Medycyna i zdrowie
• Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland
• #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
• Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
28. Sport, turystyka i rekreacja
• SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie
• XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex
• Matura z WF / Przestrzeń
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
• Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
• 99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
• VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland
30. Przemysł i infrastruktura
• #rePETujemy - butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA
• Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
• Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
31. Motoryzacja i transport
• Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
• Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
• 4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
32. NGO i sektor publiczny
• Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
• To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative
• Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD Media Direction Poland
Kategorie specjalne:
33. Kreatywność
• Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
• KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll
• Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
34. Efektywność
• My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
• #RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
• Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
• Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company
35. Research&Insight
• ThinkCo x Otodom – Szczęśliwy dom. Miasto, dzielnica, okolica / ThinkCo, Otodom
• Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
• DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
Dołącz do dyskusji: 108 projektów z nominacjami do Złotych Spinaczy. Najwięcej dla 24/7 i MSL