YouTube przyciąga polskich internautów na prawie 20 godzin, CDA na dwie
YouTube’a odwiedza prawie 90 proc. polskich internautów, każdy spędza tam średnio prawie 20 godzin. YouTube Kids przyciąga użytkowników przeciętnie na 3-5 godzin, a CDA - na prawie dwie godziny.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu br. YouTube’a, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,18 mln polskich użytkowników, co dało 88,11 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 19 godzin, 51 minut i 53 sekundy.
We wszystkich statystykach YouTube wyprzedza inne witryny wideo o kilka długości. CDA w kategorii wideo, czyli bez uwzględnienia subskrypcyjnej platformy CDA Premium z filmami i serialami, zanotowało 6,34 mln użytkowników, 21,34 proc. zasięgu oraz godzinę, 56 minut i 53 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę.
Kilka godzin przeciętnego czasu korzystania osiągnęła też aplikacja YouTube Kids - odwiedziło ją 1,13 mln polskich internautów (co dało 3,81 proc. zasięgu), spędzając tam średnio 5 godzin i 32 sekundy.
W zestawieniu są jeszcze dwie globalne witryny. Dailymotion zanotował 636,2 tys. użytkowników, 2,14 proc. zasięgu oraz 8 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Vimeo - 462,3 tys. internautów, 1,56 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 13 sekund średniego czasu.
Z kolei Vider.info odwiedziło 2,42 mln internautów (8,14 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 44 minuty i 2 sekundy, a Filmiki.tv przyciągnęły 1,19 mln użytkowników (4,02 proc. zasięgu), średnio na 9 minut i 7 sekund.
Zaq2.pl miał 861,7 tys. odwiedzających, 2,9 proc. oraz 12 minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania, Filman.cc - 840,3 tys. użytkowników, 2,83 proc. zasięgu oraz 13 minut i 54 sekundy średniego czasu korzystania, a Milanos.pl - 724 tys. internautów, 2,44 proc. zasięgu oraz minutę i 37 sekund przeciętnego czasu.
Na stronie głównej Filman.cc eksponowane są premierowe filmy i seriale, linki prowadzą do ich nielegalnych kopii na zagranicznych portalach hostingowych. Natomiast wydawca w notce o prawach autorskch zapewnia, że „na bieżąco monitoruje udostępniane treści”, a „w przypadku, w którym udostępnione materiały naruszają lub mogą naruszać prawa osób trzech właściciel FILMAN niezwłóczenie blokuje te materiały i uniemożliwia ich dalsze wykorzystanie”.
Miesiąc do miesiąca YouTube stracił 505,8 tys. użytkowników (to 1,9 proc. w dół), a średni czas spędzony na platformie wydłużył się o godzinę, 47 minut i 27 sekund (czyli 9,9 proc.).
Na CDA liczba internautów zmalała o 164,1 tys. (2,5 proc.), a przeciętny czas korzystania wzrósł o 7 minut i 35 sekund (6,9 proc.), z kolei w aplikacji YouTube Kids ubyło aż 1,18 mln internautów (51 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 2 godziny, 11 minut i 50 sekund (78,1 proc.).
Inaczej zmieniły się wyniki czterech witryn. Vider.info zanotował wzrost liczby użytkowników o 359,6 tys. (17,5 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 6 sekund (4,5 proc.), Zaq2.pl - wzrost o 292,9 tys. internautów (51,5 proc.) i spadek o 11 minut i 21 sekund średniego czasu (47,9 proc.), Milanos.pl - wzrost o 78,1 tys. internautów (12,1 proc.) i spadek o 17 sekund średniego czasu (14,9 proc.), a Dailymotion - wzrost o 252,1 tys. użytkowników (65,6 proc.) oraz spadek o minutę i 5 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (11,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: YouTube przyciąga polskich internautów na prawie 20 godzin, CDA na dwie
Trzeba wyłuskać z treści. Chodzi o lipiec. Czyli miesięcznie. Czuwaj!