Wzrosły przychody i zysk Kino Polska TV
Telewizyjna spółka Kino Polska TV, nadawca stacji Kino Polska i kanałów pod marką, Filmbox, zakończyła I półrocze br. ze wzrostem przychodów i zysku netto. Firma korzysta m.in. z dobrej koniunktury reklamowej w segmencie kanałów tematycznych.
Przychody firmy w I półroczu poszły do góry o 28,3 proc. do 49,8 mln zł, zysk operacyjny wzrósł o 162,71 proc. do 9,1 mln zł, a zysk netto poszedł do góry dwa i pół raza i wyniósł 7,5 mln zł. Największa grupa przychodów spółki pochodziła z działalności emisyjnej - było to 21,8 mln zł (wzrost o 8,89 proc.). Z kolei produkcja kanałów przyniosła spółce wpływy w wysokości 16,7 mln zł.
- Do głównych czynników, mających wpływ na wypracowane przez grupę zyski, należy zaliczyć znaczący wzrost oglądalności kanałów produkowanych i dystrybuowanych przez spółkę, przede wszystkim flagowego kanału - telewizji Kino Polska - napisała spółka w komunikacie.
Obecnie spółka w dalszym ciągu umacnia swoją pozycję na rynku płatnej telewizji. - Pracujemy nad zwiększeniem zasięgu technicznego naszych kanałów - mówi Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV. Ostatnio w telewizji internetowej ipla uruchomiony został pakiet FilmBox Live, a Kino Polska dołączyła do oferty TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu. Stacja została również udostępniona w pakiecie Familijnym Cyfrowego Polsatu, zwiększając swój zasięg techniczny w obrębie tej platformy do blisko 2,8 mln gospodarstw domowych.
- W ostatnim czasie zauważalny jest trend, że w stacjach tematycznych przychody reklamowe rosną szybciej niż w dużych kanałach - dodaje Bogusław Kisielewski. - W tym kontekście kolejne miesiące zapowiadają się dla nas obiecująco.
Dołącz do dyskusji: Wzrosły przychody i zysk Kino Polska TV