TVP1 liderem, TVP Info przed TVP2 - rekord TVN7 w 16-49. Msza święta wśród hitów tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Fakty” i „Uwaga! Koronawirus”, wśród hitów tygodnia znalazła się również transmisja mszy świętej. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, a TVP Info wyprzedziło TVP2. W grupie 16-49 pierwszy był TVN, TVN24 wyprzedził TVP1, a rekordowy udział miała Siódemka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 23 do 29 marca - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,69 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
„Fakty” TVN liderem programów programów informacyjnych
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 25 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,73 mln widzów (23,74 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 2,93 mln widzów (emisja 25 marca; 6. lokata). Do zestawienia top 20 na 7 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,90 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,73 mln oglądających (poniedziałek; 10. pozycja).
Podium w ogólnym rankingu uzupełnia program TVN „Uwaga! Koronawirus”. Odcinek cyklu - pokazany 29 marca - miał 3,30 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 20,08 proc.
Wśród hitów tygodnia na 15. miejscu uplasowała się transmisja mszy świętej z Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze. Relacja w Jedynce w niedzielę przed południem zainteresowała średnio 2,37 mln widzów (18,33 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,61 mln osób, co dało TVP2 27,02 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,48 mln widzów; 26,86 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (1,42 mln; 22,68 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Liderem TVP1, TVP Info wyprzedziło TVP2
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,16 pkt. proc. do 8,96 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,45 proc. (spadek o 0,10 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,94 proc. (do góry o 0,13 pkt. proc.).
Z piątej na czwartą lokatę awansowało TVP Info (stacja miała 7,15 proc. udziału; - 0,21 pkt. proc.). Newsowy kanał o włos wyprzedził TVP2 (również 7,15 proc. udziału, ale stacja miała średnio o 303 widzów mniej od TVP Info; - 0,38 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 32,69 proc. do 32,50 proc. - jednego z najniższych poziomów w historii.
Rekordowe wyniki oglądalności zanotował TVN24 (6,27 proc.; + 0,39 pkt. proc.; 6. miejsce). Wysoki udział miał również Polsat News (2,74 proc.; - 0,11 pkt. proc.; 10. miejsce). W zeszłym tygodniu kanały newsowe nadal obszernie relacjonowały epidemię koronawirusa.
Grupa komercyjna dla TVN, TVN24 przed TVP1
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,05 pkt. proc. do 9,94 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,46 proc. (w dół o 0,21 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,49 pkt. proc. do 6,25 proc.). Czwarte było TVN24 (+ 0,36 pkt. proc. do 5,39 proc.), które wyprzedziło Jedynkę (- 0,15 pkt. proc. do 5,03 proc.).
Rekordowy wynik w tej grupie miała Siódemka (+ 0,43 pkt. proc. do 4,88 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,39 proc.; w dół o 0,11 pkt. proc.). Zaledwie o 104 widzów mniej miał TVN (również 9,39 proc.; + 0,08 pkt. proc.)
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, TVP Info przed TVP2 - rekord TVN7 w 16-49. Msza święta wśród hitów tygodnia