ComPress z wpływami niższymi o prawie połowę i pierwszym zyskiem kwartalnym od dwóch lat
Agencja public relations ComPress w ub.r. zanotowała 1,89 mln zł wpływów ze sprzedaży, o 46,4 proc. mniej niż rok wcześniej, oraz 629 tys. zł straty netto. Przy czym w czwartym kwartale ub.r. osiągnęła zysk netto (37,9 tys. zł), pierwszy raz od pierwszego kwartału 2015 roku.
W ub.r. wpływy agencji ComPress ze sprzedaży wyniosły 1,89 mln zł, co wobec 3,54 mln zł wpływów w 2015 roku oznacza spadek o 46,4 proc. W samym czwartym kwartale ub.r. miała 424 tys. zł przychodów, wobec 1,16 mln zł rok wcześniej.
O ponad połowę zmalały wydatki firmy - z 4,24 mln zł w 2015 roku do 2,07 mln zł w ub.r. Spółka najbardziej ograniczyła wydatki na zużycie materiałów i energii (ze 156,6 tys. zł do 62 tys. zł), usługi obce (z 3,13 mln zł do 1,49 mln zł), wynagrodzenia (z 872,2 tys. zł do 281 tys. zł) oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia. Za to pozostałe koszty rodzajowe wzrosły z 7 tys. zł do 195,7 tys. zł.
Strata netto agencji w ub.r. wyniosła 629 tys. zł, wobec 728,8 tys. zł straty w 2015 roku. Przy czym w samym czwartym kwartale ub.r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 37,9 tys. zł, wobec 379,6 tys. zł straty netto rok wcześniej. Poprzednio firma zanotowała pozytywny wynik netto w pierwszym kwartale 2015 roku (40 tys. zł).
50 proc. akcji ComPress należy do spółki Gremi Media, która w połowie br. ma zadebiutować na rynku New Connect warszawskiej giełdy. We wrześniu ub.r. wiceprezesem agencji została Agata Wiśniewska-Zaleska, a w styczniu br. firma wspólnie z eContentLab wprowadziła do swojej oferty usługi digital PR.
Dołącz do dyskusji: ComPress z wpływami niższymi o prawie połowę i pierwszym zyskiem kwartalnym od dwóch lat