Wydawnictwo Dobry Dom z 2,6 mln zł wpływów i 297 tys. zł zysku
W ub.r. spółka Dobry Dom, wydająca kilka magazynów budowlanych, wnętrzarskich i parentingowych, zanotowała spadek przychodów o 1,8 proc. do 2,61 mln zł oraz zysku netto z 408,9 do 297,3 tys. zł.
W portfolio prasowym firmy Dobry Dom są m.in. magazyny „Projekty Domów”, „Domy Drewniane”, „Technologie i Materiały”, „Wnętrze i Ogród”, „Wnętrza Domów”, a także skierowane do rodziców „Dobra Mama” i „ABC Dobrej Mamy”.
Spółka wydaje również powiązane z tymi tytułami serwisy internetowe, m.in. Dobry-dom.pl, Wnetrzeiogrod.pl, Nowymagazyn.eu, Domy-drewniane.pl, E-dobrydom.com, Dobretargi.pl i Dobra-mama.pl.
W sprawozdaniu złożonym w KRS Dobry Dom nie podał, ile przychodów zanotował ze sprzedaży egzemplarzowej swoich czasopism, ile z publikacji w nich reklam, a ile z reklam internetowych. Przychody netto firmy ze sprzedaży usług zmalały rok do roku z 1,21 do 1,204 mln zł, a ze sprzedaży towarów i materiałów - z 1,45 do 1,41 mln zł.
Koszty minimalnie w dół, zmalał zysk
Z kolei wydatki operacyjne firmy zmalały o 0,3 proc. - z 2,34 do 2,33 mln zł. Nakłady na usług obce zwiększyły się z 745,6 do 835,8 tys. zł, a wartość sprzedanych towarów i materiałów - z 753,1 do 782,8 tys. zł. Natomiast koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 517,5 do 502,5 tys. zł, wydatki na zużycie materiałów i energii - ze 184,5 do 80,2 tys. zł, a koszty amortyzacji - z 29,2 do 27,3 tys. zł.
Pozostałe koszty operacyjne poszły w górę nieznacznie (z 14,1 do 14,6 tys. zł), a pozostałe przychody operacyjne skurczyły się ze 101,1 do 34,1 tys. zł.
W konsekwencji większego spadku przychodów niż kosztów pogorszyły się wskaźniki rentowności Dobrego Domu. Zysk sprzedażowy zmalał z 320,8 do 280,4 tys. zł, zysk operacyjny - z 407,8 do 299,8 tys. zł, a zysk brutto i netto - z 480,9 do 297,3 tys. zł.
Po 49,5 proc. udziałów firmy mają Seweryn Jajuga i Agata Borcz Jajuga, a 1 proc. należy do spółki Dobry Dom z o.o.
Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Dobry Dom z 2,6 mln zł wpływów i 297 tys. zł zysku