Wydawca „Men’s Health” z 1 mln zł straty, zarobił mniej ze sprzedaży prasy i reklam
Firma Motor-Presse Polska, wydająca m.in. czasopisma „Men’s Health”, „Women’s Health” i „Auto Motor i Sport”, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 33,2 proc. do 11,33 mln zł. Przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 25,5 proc. jej wynik netto poszedł w dół z 242,2 tys. zł zysku do 993,2 tys. zł straty.
Przychody Motor-Presse Polska ze sprzedaży czasopism zmalały rok do roku z 5,26 do 4,16 mln zł, z reklam - z 10,81 do 6,32 mln zł, a z pozostałych usług - z 873,9 do 832,7 tys. zł.
Łączne wpływy w kraju poszły w dół z 16,65 do 11,14 mln zł, a te z zagranicy - z 299,1 do 181,8 tys. zł.
Firma wydaje czasopisma lifestylowe „Men’s Health”, „Women’s Health” i „Runner’s World” oraz motoryzacyjne „Auto Motor i Sport”, „Motocykl” oraz „Ciężarówki i autobusy”.
1 mln zł z tarczy finansowej
Koszty operacyjne Motor-Presse Polska poszły w dół z 16,87 do 12,57 mln zł, czyli o 25,5 proc. Wydatki na usługi obce zmalały z 8,63 do 6,34 mln zł, na wynagrodzenia - z 5,57 do 4,27 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 901,4 do 735,9 tys. zł.
Przeciętna liczba pracowników etatowych firmy wzrosła z 49 do 50.
Z kolei pozostałe koszty rodzajowe zmniejszyły się z 1,32 mln zł do 831,3 tys. zł, z czego wydatki reklamowe - z 1,09 mln zł do 558,4 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Po wybuchu epidemii wydawnictwo otrzymało 1,02 mln zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy finansowej (spłata do 75 proc. tej kwoty może zostać umorzona). Ponadto uzyskało dwie dotacje: 229,3 tys. zł z budżetu Wrocławia oraz 127,1 tys. zł od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Pozostałe wpływy operacyjne firmy zmalały rok do roku z 429,9 do 404,5 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - ze 127,6 do 31,7 tys. zł.
Rentowność w dół, więcej pieniędzy na rachunkach
Wszystkie wyniki rentowności Motor-Presse Polska spadły poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 80,6 tys. zł zysku do 1,25 mln zł straty, wynik operacyjny - z 382,9 tys. zł zysku do 881,9 tys. zł straty, zysk brutto - z 364,3 tys. zł zysku do 887,4 tys. zł straty, a zysk netto - z 242,2 tys. zł zysku do 993,2 mln zł straty.
Na koniec ub.r. wydawnictwo miało na rachunkach 2,37 mln zł, podczas gdy rok wcześniej - 414,5 tys. zł. Prawie 100 proc. udziałów firmy ma jej prezes Maciej Miziuro.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Men’s Health” z 1 mln zł straty, zarobił mniej ze sprzedaży prasy i reklam