Wycena opcji obniżyła zysk TVN w 2007 r. o 87 mln zł
Mechanizm wyceny opcji wbudowanej w obligacje TVN sprawił, że zysknetto grupy medialnej był w 2007 r. zaniżony o 87 mln zł,poinformowała wiceprezes koncernu Karen Burgess.
"Mechanizm wyceny opcji jest zależny od ceny naszych obligacjina rynku" - wyjaśniła Burgess na konferencji prasowej wponiedziałek. Zysk netto TVN w 2007 r. wyniósł 243 mln zł wobec 258mln zł. Gdyby nie efekt wyceny opcji zysk netto wyniósłby 330 mlnzł. Sama wycena opcji spowodowała obniżenie zysku o 108 mln zł, aleefekt został osłabiony przez 21 mln zł podatku odroczonego nawycenie.
Przychody TVN wzrosły w 2007 r. o 34% do 1.554,73 mln zł. 11%procent wszystkich przychodów spółki stanowił segment "nowe media".Według prognozy firmy ten udział wzrośnie w tym roku do 13%. TVNSpodziewa się, że przychody całej grupy wzrosną w 2008 r. o 18-20%.W tym czasie wartość rynku reklamy telewizyjnej ma wzrosnąć o13%.
"W 2007 r. wartość rynku reklamy graficznej w Internecie wzrosłao 42% do 305 mln zł" - poinformował wiceprezes TVN ds. multimediówi szef Onet.pl Łukasz Wejchert. Według niego, ten segment rynkuzanotuje wzrost o 33% do 406 mln zł w 2008 r.
W 2007 r. wartość reklamy graficznej Onetu wzrosła o 42,5% do97,8 mln zł. Portal ocenia, że jego udział w rynku reklamygraficznej wyniósł w zeszłym roku 32%. W zeszłym roku reklamagraficzna, według oceny Onet.pl, stanowiła 53% całego internetowegorynku reklamowego.
TVN podał, że planuje przeznaczyć na wypłatę dywidendy za zeszłyrok 170 mln zł, czyli 0,49 zł na akcję.
"W tym roku nie planujemy przejęć, ani ekspansji zagranicznej" -powiedział prezes Piotr Walter. Wydatki inwestycyjne koncernu w2008 r. mają wynieść 250-282 mln zł.
Według przedstawicieli firmy nowy kanał - TVN Warszawa - możezostać uruchomiony pod koniec tego roku. Z wypowiedzi Walterawynika, że spółka może rozważyć likwidację niedochodowych kanałów,co dotyczy przede wszystkim TVN Gra.
Szef TVN ocenił, że kanał TVN CNBC jest "na dobrej drodze" dowykonania planu, który zakłada że kanał będzie rentowny po dwóchlatach.
W zeszłym roku całodobowa oglądalność kanału TVN w jego grupiedocelowej spadła do 21,9% z 23,8%. Oglądalność w swoich grupachdocelowych zwiększały jednak kanały tematyczne: TVN 24 (do 6,2% z4,2%), TVN Siedem (do 2,5% z 2,4%), TVN Style (do 0,9% z 0,7%) iTVN Meteo (do 0,2% z 0,1%). Oglądalność TVN Turbo utrzymała się napoziomie 1,2%.
Dołącz do dyskusji: Wycena opcji obniżyła zysk TVN w 2007 r. o 87 mln zł