Comarch chce pokonać Allegro. Startuje z serwisem Wszystko.pl
Platforma sprzedażowa Wszystko.pl firmy Comarch zostanie uruchomiona 29 czerwca. Ma konkurować z Allegro czy Amazonem. - Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy. Naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce - mówi Wirtualnemedia.pl Mariola Barzyk-Libura, dyrektorka Wszystko.pl.
Informacje o platformie Wszystko.pl pojawiły się niemal dwa lata temu. Miała ona ruszyć na początku ub.r.
W opublikowanej pod koniec kwietnia rozmowie z „Forbesem” prezes Comarchu Janusz Filipak mówił: „Chcemy wykorzystać to, jak się zmienił rynek. Dostawcy korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty i konkurowanie z Allegro. Platforma, podobnie jak Amazon, wystawia coraz więcej własnych towarów. My oferujemy zero prowizji”.
Na czym ma zarabiać serwis Wszystko.pl
Serwis ma zarabiać m.in. sprzedając reklamy. „Jesteśmy w fazie beta, a co miesiąc liczba wystawionych na Wszystko.pl towarów rośnie o 100 tysięcy. W czerwcu, kiedy wystartujemy, chcemy mieć milion pozycji. Naszym atutem jest 100 tys. klientów korzystających już z naszego oprogramowania” - dodawał Filipiak.
Od grudnia ub.r. oprogramowanie było testowane przez pracowników Comarchu. Kiedy dokładnie wystartuje platforma? - Start marketplace planujemy na 29 czerwca - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mariola Barzyk-Libura, dyrektor Wszystko.pl.
Atutem wszystko.pl dla konsumentów ma być m.in. przejrzysty wygląd strony, proste procesy zakupowe i brak uczucia przeładowania. – Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów. Proces zakupowy będzie sprawny, a wyszukiwanie produktów intuicyjne – zapowiada Mariola Barzyk-Libura.
Niedługo po starcie planowane jest udostępnienie konsumentom dedykowanej aplikacji mobilnej do zakupów.
Ile osób zaangażowanych jest w prace nad stroną? - Cały czas rozwijamy zespół o nowych specjalistów, zarówno z obszaru biznesu (sprzedaż, konsulting, marketing), jak i dewelopmentu i produkcji IT. Zachęcamy zresztą do śledzenia naszej strony kariera.comarch.pl, gdzie regularnie pojawiają się nowe oferty pracy. Nad projektem pracuje dedykowany zespół złożony z osób z dużym doświadczeniem w e-commerce i rozwojem platform zakupowych oraz sklepów internetowych – mówi Barzyk-Libura.
- O koszcie uruchomienia projektu na razie nie chcemy mówić, Comarch jednak inwestuje adekwatne pieniądze co do oczekiwań rozwoju platformy – ucina dyrektorka platformy.
Jak pokonać Allegro?
W jaki sposób Comarch chce konkurować ze starymi graczami na rynku, takimi jak Allegro czy Amazon? - Comarch to jedna z największych firm z sektora IT i nowych technologii w Polsce, mająca już dużo produktów e-commerce w portfolio, m.in. Comarch eSale, Comarch e-Sklep czy oprogramowania do zarządzania procesami Comarch ERP - zaznacza Barzyk-Libura. - Choćby te ostatnie mają duże znaczenie dla naszych sprzedawców, wśród których jest sporo klientów oprogramowania Comarch i dla których systemy ERP stanowią integrator sprzedaży na wszystko.pl. Co więcej, jednym z naszych największych benefitów jest 0 procent prowizji od sprzedaży bez względu na kategorię, co jest ewenementem na polskim rynku marketplace. Dzięki temu sprzedawcy mogą realnie oszczędzać i w bardziej przewidywalnych warunkach planować sprzedaż online – podkreśla.
- Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy, Allegro i Amazon mają już duże doświadczenie w branży i ogromną bazę danych, naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce – mówi Barzyk-Libura.
Sprzedawcy bez prowizji i opłat za konto
Do tej pory na portalu zarejestrowało się już ponad 11 tys. sprzedawców. Wśród nich znalazły się znane marki w swoich kategoriach, m.in. Bielenda, Krosno, Trefl, BAT PSB czy Homla.
W dniu premiery na platformie aktywnych będzie kilka milionów ofert. Sprzedający, którzy dołączą do wszystko.pl, mogą liczyć na pakiet benefitów, m.in.: 0% prowizji od sprzedaży, brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta, sprzedaż w każdej kategorii, integracje Comarch ERP, BaseLinker, Open API czy indywidualny opiekun klienta.
Allegro liderem
W kwietniu strony Grupy Allegro odwiedziło 20,4 mln użytkowników (68,9 proc. zasięgu), którzy spędzali tam średnio 1 godzinę, 46 minut i 25 sekund (dane Mediapanel).
W zeszłym kwartale grupa Allegro zwiększyła sprzedaż w Polsce o 14 proc. i prowizję od sprzedaży z 10,46 do 11,04 proc. Z platform firmy korzysta 18,4 mln kupujących, z czego 14,2 mln w kraju.
Przychody Amazona w pierwszym kwartale br. sięgnęły 127,4 mld dolarów wobec konsensusu na poziomie 124,5 mld dolarów. Przychody z segmentu usług webowych sięgnęły 21,3 mld dolarów, a rynek spodziewał się 21,22 mld dolarów. Segment reklamy przyniósł 9,5 mld dolarów przychodów, a konsensus zakładał 9,1 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Comarch chce pokonać Allegro. Startuje z serwisem Wszystko.pl