SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszyscy zwalniają, a Hearst rozdaje premie dziennikarzom

Amerykański koncern medialny Hearst, właściciel 24 dzienników i 300 czasopism, zapowiedział, że w jego redakcjach nie będzie obniżek płac ani przerw w pracy. Przeciwnie, wszyscy pracownicy dostaną premię.

Hearst jest wydawcą ponad 300 czasopism Hearst jest wydawcą ponad 300 czasopism

Przełamując dramatyczny trend w branży wydawniczej, koncern Hearst zapowiedział swoim redakcjom, że w trakcie epidemii koronawirusa nie będzie żadnych zwolnień, przerw w pracy ani obniżek płac - podaje Poynter.

Na specjalnie zorganizowanej konferencji online prezes Hearsta Steven Swartz powiedział wydawcom i redaktorom, że wszyscy pracownicy otrzymają premię w wysokości 1 proc., a po epidemii firma stworzy dodatkową pulę nagród za zasługi, natomiast premie dla kadry kierowniczej nie będą się w tym roku wiązały się z koniecznością osiągnięcia konkretnych celów budżetowych.

Ponadto Swartz stwierdził, że Heartz zainwestuje sześciocyfrową kwotę w reklamy telewizyjne na niektórych rynkach, aby promować gazety i ich zasięgi w czasie pandemii.

"Hearst inwestował w firmy cyfrowe"

To ewenement na rynku amerykańskiej prasy, która jest w głębokim kryzysie. Ponad tysiąc lokalnych gazet i czasopism zapowiedziało duże redukcje miejsc pracy, dziennikarze są zwalniani lub mają przymusowe urlopy i obniżki pensji.

Jak zauważa Rick Edmonts, analityk rynku mediów, Hearst jest w dobrej sytuacji, bo przez poprzednie lata dokonał wielu sprytnych inwestycji w firmy cyfrowe i osiągnął międzynarodowy zasięg.

Nowojorski Hearst jest właścicielem 24 dzienników i ponad 300 czasopism na całym świecie, m.in. takich jak "San Francisco Chronicle", "Houston Chronicle", "Elle", "Cosmopolitan", 'Marie Claire" i "Esquire". Ma także 50 proc. udziałów w grupach A&E Networks i ESPN, które są właścicielami kanałów telewizyjnych, np. Crime&Investigations Network, Lifetime, History. Do koncernu należą również firmy zajmujące się dostarczaniem informacji biznesowych - Fitch Ratings i First Databank.

Dołącz do dyskusji: Wszyscy zwalniają, a Hearst rozdaje premie dziennikarzom

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pankracy
Kto bogatemu zabroni?
0 0
odpowiedź
User
Analityk
Nie bogatemu, ale kierowanemu z głową, a nie jak w polskim zaścianku. W Polsce nowymi chłopami pańszczyźnianymi zostali dziennikarze na śmieciówkach, z którymi nawet tych śmieciowych umów nikt ni podpisuje aż do publikacji, aby mieć tylko podkładkę pod US i płacić z głodowych stawek 50 procent mniej, bo redaktor ma taki kaprys. Młodych naiwnych studentów dziennikarstwa na utrzymaniu rodziców ciągle nie brakuje tylko nikt tego badziewia nie chce kupować. Dziennikarze powinni być najlepiej opłacanymi pracownikami, bo to od nich zależy sukces lub porażka.
0 0
odpowiedź
User
Rumburak
Jak John Rockefeller podczas Wielkiego kryzysu. Zebrał kilku bogaczy i po wejściu do budynku Giełdy powiedział "Kupuję!". Nie zrobił tego z chęci zysku, już był najbogatszym człowiekiem w historii. Po prostu chciał zdać dobry przykład i nadzieję że przyjdą lepsze czasy.
0 0
odpowiedź