„Wstaje dzień” pozostaje w ramówce TVP Info. TAI zadowolona z programu
Wprowadzony we wrześniu ub.r. na antenę TVP Info morning-show „Wstaje dzień” będzie kontynuowany wiosną 2019 roku. Telewizyjna Agencja Informacyjna jest zadowolona z oglądalności programu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Morning-show wprowadzono na antenę TVP Info pod koniec sierpnia 2018 roku. „Wstaje dzień” to blok w porannym paśmie stacji, prowadzony przez Annę Popek oraz Adama Gizę (dołączył do programu we wrześniu). Oprócz serwisów informacyjnych zawiera także informacje z show biznesu, ciekawostki, przegląd prasy, wiadomości z różnych regionów Polski oraz lekkie felietony. Dla widzów przygotowywane są też tematy polityczno-społeczne.
Pierwsze piętnaście wydań porannego magazynu TVP Info „Wstaje dzień” oglądało średnio 135 tys. osób. W okresie od 27 sierpnia do 14 września ub.r. program niemal dwukrotnie podnosił średnie długookresowe wyniki newsowej stacji Telewizji Polskiej. Audycja w swoim paśmie zajmowała w tamtym okresie drugie miejsce wśród stacji newsowych, przegrywając z TVN24.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, wiosną 2019 roku stacja TVP Info będzie kontynuowała emisję w porannym paśmie bloku z lifestylowymi tematami. Telewizyjna Agencja Informacyjna jest zadowolona z wyników oglądalności programu „Wstaje dzień”.
Morning-show będzie nadal pokazywany od godz. 6.29 do 8.00. Gospodarzami pozostają Anna Popek i Adam Giza, którzy prowadzą wydania programu naprzemiennie.
Zmiany w poranku TVP Info latem 2018 roku
Od sierpnia ub.r. stacja TVP Info wydłużyła pasmo poranne o pół godziny, rozpoczynając poranek o godz. 5.35. Z widzami witają się prowadzący, którzy przekazują podsumowanie poprzedniego dnia, serwisy informacyjne i zapowiedzi najważniejszych wydarzeń. W ramach porannego pasma emitowany jest program „Wstaje dzień” (od poniedziałku do piątku od 6.29 do 8.00). Między 8.10 a 11.00 antenę przejmują ci sami prowadzący, którzy rozpoczynali poranek o 5.35.
To duża zmiana, która ma na celu wprowadzenie bardziej dynamicznej i urozmaiconej formuły poranka - do tej pory w „Poranku Info” skupiano się głównie na newsach, a prowadzący siedzieli za pulpitem i sami przekazywali informacje.
- Z naszych analiz wynika, że są widzowie, którzy nie oglądają żadnego porannego programu telewizyjnego, choć potencjalnie są tym zainteresowani. Po prostu żaden nadawca nie ma oferty, która przyciągnęłaby ich uwagę. Między innymi z myślą o takich osobach stworzyliśmy program, którego nie ma u konkurencji. To połączenie serwowanych na bieżąco newsów z autorskim prowadzeniem silnej osobowości telewizyjnej. Całość dodatkowo wzmacniamy wątkami lifestylowymi. Chcemy kreować nowe tematy, które zainteresują naszych widzów, ale w taki sposób, żeby nie tracić newsowości TVP Info - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Pasmo „Wstaje dzień” jest realizowane w nowym studiu TVP Info, ale ma własną scenografię (białe kanapy, pomarańczowe oświetlenie). Stacja chciała w widoczny sposób oddzielić segment „WD”.
Anna Popek przeprowadza przegląd prasy
Anna Popek od 20 lat jest związana z Telewizją Polską. Od 1999 roku pracowała w TVP1 jako prezenterka oprawy i prowadząca „Kawę czy herbatę”. Potem przez wiele lat prowadziła „Pytanie na śniadanie”, a przez pewien okres także program „Załóż się”. Była też związana z TVP Wrocław i TVP Katowice.
Wiosną 2016 roku wróciła do TVP1, od kwietnia do czerwca była jednym z gospodarzy programu „Świat się kręci”. W wakacje prowadziła cykl „Akcja wakacje”, jesienią ub.r. - programy „Zatrzymaj chwile” i „Po prostu zdrowie” w TVP1, „Halo Polonia” w TVP Polonia, „Szeptem” w TVP2, a od końca lutego br. jest w grupie prowadzących nowy poranny program „Dzień dobry Polsko” w TVP1. Prowadziła też niektóre koncerty i uroczystości okolicznościowe współorganizowane przez Telewizję Polską
Anna Popek od marca 2017 roku była szefową PAP Life, działu lifestylowego Polskiej Agencji Prasowej. Na przełomie maja i czerwca obecne kierownictwo agencji zdecydowało o rozstaniu się z dziennikarką.
Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia oglądalność minutowa TVP Info wynosiła 255 191 widzów (3 proc. mniej niż rok wcześniej), co dało 3,53 proc. udziału w rynku oglądalności.
Dołącz do dyskusji: „Wstaje dzień” pozostaje w ramówce TVP Info. TAI zadowolona z programu