Wpływy agencji ComPress zmalały o 40 proc., strata wzrosła do 72,5 tys. zł
W pierwszym kwartale br. agencja public relations ComPress zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży do 370,3 tys. zł i wzrost straty netto do 72,5 tys. zł. Akcjonariusze firmy zdecydowali, że jej strata z ub.r. zostanie pokryta z przyszłych zysków.
Wpływy ComPress ze sprzedaży zmalały w skali roku o 39,7 proc. - z 614 do 370,3 tys. zł. Jednocześnie mocno zmalały koszty własne sprzedaży (z 252,1 do 173,2 tys. zł) i inne koszty sprzedaży (ze 185,6 do 30,1 tys. zł), za to wzrosły koszty ogólnego zarządu (ze 178,9 do 252,3 tys. zł).
Firma zanotowała zysk brutto ze sprzedaży wynoszący 197,1 tys. zł (wobec 2,6 tys. zł straty rok wcześniej), oraz stratę z działalności operacyjnej i stratę EBITDA w wysokości 64,7 tys. zł (wobec odpowiednio 16,8 i 21 tys. zł zysku przed rokiem).
Wynik agencji przed opodatkowaniem pogorszył się w skali roku z 16,3 tys. zł zysku do 67,1 tys. zł straty, a strata netto zwiększyła się z 6,6 do 72,5 tys. zł.
W całym ub.r. ComPress zanotowała 1,89 mln zł wpływów ze sprzedaży i 629 tys. zł straty netto, przy czym samym czwartym kwartale pierwszy raz od 2,5 roku osiągnęła zysk netto (wynoszący 37,9 tys. zł).
Większościowym akcjonariuszem agencji jest Gremi Media, mająca nieco ponad 50 proc. jej akcji.
We wtorek walne zgromadzenie akcjonariuszy ComPress przyjęło sprawozdanie finansowe spółki za ub.r. i udzieliło absolutorium członkom jej zarządu i rady nadzorczej. Jednocześnie zdecydowało, że zeszłoroczna strata agencji zostanie pokryta z jej zysków w przyszłości.
Dołącz do dyskusji: Wpływy agencji ComPress zmalały o 40 proc., strata wzrosła do 72,5 tys. zł