Wolniejszy spadek nakładów marketingowych na Wyspach
W III kwartale bieżącego roku prawie połowa brytyjskich firmzauważyła poprawę swoich perspektyw finansowych. Jednocześnie ponad1/4 zmniejszyła swoje nakłady na marketing.
Z raportu Institute of Practitioners in Advertising (IPA) onazwie Bellwether, w którym badane są zachowania kilkusetbrytyjskich firm, wynika że w III kwartale bieżącego roku poprawęperspektyw finansowych zauważyło 47 proc. z nich. To najwyższywskaźnik od blisko trzech lat.
28 proc. firm przyznało jednocześnie, że w minionym kwartalezmniejszyło wartości swoich budżetów reklamowych (w II kw. - 38proc.), podczas gdy tylko 15 proc. zdecydowało się na ichzwiększenie.
To już ósmy kwartał z rzędu, w którym raport Bellwether pokazał,że większy odsetek brytyjskich firm zdecydował się na obniżenie niżzwiększenie swoich marketingowych wydatków. Optymizmem napawa fakt,że odsetek firm, które wprowadziły cięcia, był najniższy w ciąguostatnich dwunastu miesięcy.
źródło: guardian
Dołącz do dyskusji: Wolniejszy spadek nakładów marketingowych na Wyspach