SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wizerunek czarnoskórego mężczyzny znika z opakowań ryżu Uncle Ben’s. Zamiast tego marka Ben’s Original

Koncern spożywczy Mars Food zapowiedział zmianę marki znanego ryżu Uncle Ben’s na Ben’s Original. Powodem są zarzuty o wizerunek czarnoskórego mężczyzny na opakowaniach, który ma kojarzyć się z rasizmem. Mars Food wyjaśnia, że oprócz rebrandingu wprowadza inne zmiany dotyczące równości rasowej w firmie.

Uncle Ben’s to jedna z najbardziej znanych na świecie marek paczkowanego ryżu produkowanego i sprzedawanego przez koncern Mars Food od 1943 r.

Ben’s Original zamiast Uncle Ben’s

Teraz Mars Food zapowiedział, że wdraża program rebrandingu marki Uncle Ben’s na Ben’s Original. Oprócz nazwy najważniejszą zmianą jest to, że z opakowań z ryżem zniknie grafika prezentująca wizerunek starszego czarnoskórego mężczyzny.

Decyzja Mars Food jest odpowiedzią na krytykę niektórych środowisk, według których dotychczasowa wersja pudełek z ryżem mogła kojarzyć się z systemem segregacji rasowej w USA i rasizmem.

Czytaj dalej: Disney przekaże 5 milionów dolarów na walkę z rasizmem. Wcześniej zrobił to Mark Zuckerberg

Firma zastrzega, że na opakowaniach zamieszczano wizerunek jednego z cenionych plantatorów ryżu pochodzenia afroamerykańskiego, jednak w odpowiedzi na zastrzeżenia postawiła na radykalne kroki związane ze zmianą znanej od lat marki.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

We listened. And we learned. We understand the inequities that were associated with the name and face of the Uncle Ben’s brand and have committed to change. We will change our name to Ben’s Original™, as well as remove the image on our packaging to create more inclusive branding. This change signals our ambition to create a more inclusive future while maintaining our commitment to producing the world’s best rice. We are not just changing our name, but also taking action to enhance inclusion and equity and that comes with a new brand purpose to create opportunities that offer everyone a seat at the table. Our first actions will be to fund scholarships with National Urban League that will ensure aspiring Black culinary entrepreneurs get the educational opportunities they deserve so their ideas and voices can be appreciated by all. In addition to the new scholarship, we will invest in Greenville, Mississippi, where our brand has been produced for the U.S. market for more than 40 years, to enhance educational opportunities for more than 7,500 area students, as well as furthering access to fresh foods. Read more about our commitments to an equitable future for all at the link in bio.

Post udostępniony przez Ben's Original (@unclebensusa)

Równość rasowa

Mars Food w komunikacie informuje, że zmiany dotyczące identyfikacji wizerunkowej ryżu Uncle Ben’s nie są jedynymi działaniami firmy w zakresie równości rasowej.

Koncern prowadzi już działania zmierzające do zatrudnienia u siebie większej niż dotąd liczby Afroamerykanów, rozpoczął też program, którego celem jest darmowa edukacja młodych czarnoskórych kucharzy.

Czytaj dalej: Netflix przeznaczy 100 milionów dolarów na pomoc dla czarnej społeczności

Dołącz do dyskusji: Wizerunek czarnoskórego mężczyzny znika z opakowań ryżu Uncle Ben’s. Zamiast tego marka Ben’s Original

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
syn
Teraz czekamy z wypiekami na twarzy na wybielenie Kalego
odpowiedź
User
tyle pytań.
Jak to jest że biały może reklamować kurczaki z kfc, a czarny nie może ryżu.

Kiedy wreszcie państwa afrykańskie odpowiedzą za sprzedawanie swoich czarnych braci europejczykom w niewole.
Kiedy społeczność czarnoskórych amerykanów podziękuje białym za zniesienie niewolnictwa i danie im równych praw ?
odpowiedź
User
Czarnowidz
Czarno to widzę
odpowiedź