SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów i niższym zyskiem, 879 tys. zł z telewizji WP

W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży do 103,54 mln zł i spadek zysku netto do 2,98 mln zł. Z kanału telewizyjnego WP miała 879 tys. zł wpływów i 3,96 mln zł straty EBITDA.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Przychody Wirtualna Polska Holding wzrosły w skali roku o 17,1 proc. - z 88,45 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 103,54 mln zł w minionym kwartale. Zdecydowaną większość z nich stanowiły wpływy gotówkowe, które zwiększyły się z 79,86 do 95,35 mln zł.

Firma zanotowała niewielkie spadki wyników EBITDA (z 24,4 do 20,84 mln zł) i skorygowana EBITDA (z 25,86 do 25,05 mln zł). Jej zysk z działalności operacyjnej zmalał natomiast z 14,55 do 8,72 mln zł, zysk przed opodatkowaniem - z 10,56 do 4,24 mln zł, a zysk netto - z 8,18 do 2,98 mln zł.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych segmentu online, który na przychodach gotówkowych kolejny kwartał nieprzerwanie rośnie, tym razem rok do roku o ponad 18 proc., a skorygowany zysk EBITDA o prawie 12 proc. Mijają właśnie dwa lata od wprowadzenia WP na giełdę i w tym okresie przychody spółki urosły o 52 proc., EBITDA o 35 proc., a kurs akcji o 55 proc. - wylicza Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

- Wynik pierwszego kwartału jest obciążony przesunięciami w rozpoznawaniu przychodów i kosztów barterowych kampanii reklamowych pomiędzy kwartałami, które rozliczają się w dłuższym horyzoncie czasu bezwynikowo. Oznacza to, że mogą one wykazywać przejściowy wynik dodatni bądź ujemny. Przewidujemy, że przychody z tych transakcji osiągniemy w kolejnych okresach rozliczeniowych - dodaje Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu i dyrektor finansowa firmy.

Prawie wszystkie wpływy Wirtualna Polska Holding osiągnęła z działalności w internecie. Przychody ze sprzedaży w tym segmencie wzrosły w skali roku z 88,45 do 102,66 mln zł, a wynik EBITDA - z 24,48 do 24,8 mln zł.

Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. strony i aplikacje internetowe firmy miały 20,72 mln realnych użytkowników i 2,91 mld odsłon, a sam portal WP.pl - 14,17 mln użytkowników i 1,87 mld odsłon.

Pod koniec ub.r. Wirtualna Polska Holding uruchomiła kanał telewizyjny WP. W minionym kwartale jego wpływy ze sprzedaży wyniosły 879 tys. zł, a strata EBITDA - 3,96 mln zł.

W marcu i kwietniu w telewizji WP zaszły spore zmiany: dyrektorem programowym została Barbara Bilińska, odszedł prezes Wojciech Pawlak, pożegnano się z kilkorgiem prezenterów i wydawców (m.in. Igorem Sokołowskim, Magdaleną Siemiątkowską, Karoliną Jakobsche, Małgorzatą Ohme i Katarzyną Krupą) oraz wprowadzono duże zmiany w ramówce.

Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu kanał WP miał 0,19 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.

- Cieszymy się, że w kwietniu 2017 r. Telewizja WP uzyskała o ponad 60% wyższy udział w widowni z grupy komercyjnej (16-49) niż w miesiącu poprzedzającym, a w ostatnim tygodniu zajęliśmy pierwsze miejsce wśród stacji MUX8 w telewizjach kablowych. To pierwsze efekty pracy nowego zespołu zarządzającego stacją i wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt - podkreśla Jacek Świderski.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów i niższym zyskiem, 879 tys. zł z telewizji WP

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xxx
No to czas sprzedawać papier, skoro rok do roku są spadki podstawowych wyników...
odpowiedź
User
agnieszka
portal wp.pl jest podlejszy nawet od niemieckiego onetu, nie otwieram tego szamba!
odpowiedź
User
To co już czy jeszcze czekamy?
Jaka piękna katastrofa. Można już ogłosić skuchę czy jeszcze będzie dorzucanie pieniążków do pieca?
odpowiedź