Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)
W lutym br. strony Grupy Wirtualna Polska miały więcej użytkowników od witryn Grupy Onet-RASP, natomiast wśród serwisów prowadziły trzy globalne portale: Google, Facebook i YouTube. Większość stron zanotowała gorsze wyniki niż w styczniu - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Z badania gemiusAudience realizowanego przez firmę Gemius wynika, że w lutym br. strony i aplikacje internetowe Google odwiedziło w Polsce 21,2 mln realnych użytkowników, czyli 96,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Zasięg tych witryn wzrósł w skali miesiąca o 0,52 pkt proc.
Google jest bez zmian zdecydowanie najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce. Spośród podmiotów zajmujących dalsze miejsca tylko Facebook ma zasięg zbliżony do 80 proc., zasięgi stron Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP wynoszą po ok. 70 proc., a po ponad 50-procentowe zasięgi mają jeszcze tylko Grupa Allegro, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl.
Wśród polskich wydawców od kilku miesięcy liderem zasięgowym pozostaje Grupa Wirtualna Polska, która w lutym miała 15,69 mln realnych użytkowników, o 498,2 tys. więcej niż Grupa Onet-RASP. Obaj wydawcy zanotowali podobne spadki zasięgu w skali miesiąca, a dzieląca ich różnica nieznacznie zmalała.
Natomiast Grupa Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 1,48 pkt proc. zasięgu, a Grupa Gazeta.pl zyskała 1,09 pkt proc., w efekcie czego dystans między wydawcami zmalał do 417,4 tys. użytkowników.
Większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca, co jest naturalną zmianą, wynikającą m.in. z tego, że luty był w tym roku o dwa dni krótszy od stycznia. Przy czym zasięg stron Grupy TVN wzrósł o 1,62 pkt proc., co ma związek przede wszystkim ze startem wiosennej ramówki w kanałach TVN.
TOP20 właścicieli witryn i programów internetowych, z których korzysta najwięcej internautów | ||||
LUTY 2016 | ||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | zasięg wśród internautów | zmiana zasięgu w skali miesiąca (w pkt proc.) |
1 | Grupa Google | 21 205 035 | 96,50% | 0,52 |
2 | facebook.com | 17 453 438 | 79,42% | 0,20 |
3 | Grupa Wirtualna Polska | 15 693 640 | 71,42% | -2,55 |
4 | Grupa Onet - RASP | 15 195 481 | 69,15% | -2,26 |
5 | Grupa Allegro | 13 089 838 | 59,57% | -0,49 |
6 | Grupa Interia.pl | 11 874 382 | 54,04% | -1,48 |
7 | Grupa Gazeta.pl | 11 456 957 | 52,14% | 1,09 |
8 | wikipedia.org | 9 405 118 | 42,80% | -1,87 |
9 | Grupa Polska Press | 8 548 645 | 38,90% | -2,13 |
10 | Grupa Microsoft - MSN | 7 796 947 | 35,48% | -1,43 |
11 | Grupa ZPR Media | 7 670 173 | 34,90% | -1,17 |
12 | Grupa TVN | 5 838 958 | 26,57% | 1,62 |
13 | Grupa Ceneo.pl | 5 790 992 | 26,35% | -2,04 |
14 | cda.pl | 5 287 582 | 24,06% | -2,75 |
15 | bet-at-home.com | 4 856 155 | 22,10% | -2,01 |
16 | Grupa Edipresse.pl | 4 674 154 | 21,27% | -1,31 |
17 | filmweb.pl | 4 673 788 | 21,27% | -2,33 |
18 | Grupa Gazetaprawna.pl | 4 413 822 | 20,09% | -0,78 |
19 | orange.pl | 4 103 774 | 18,67% | -0,66 |
20 | Grupa PKO Bank Polski | 4 092 183 | 18,62% | -0,23 |
Wśród domen najpopularniejsze jest Google.pl, które w lutym miało 20,45 mln polskich użytkowników, co oznacza zasięg wynoszący 93,04 proc. (o 0,16 pkt proc. więcej niż miesiąc wcześniej). Natomiast zajmujące czwartą pozycję Google.com miało 14,3 proc. użytkowników i 65,06 proc. zasięgu (o 1,72 pkt proc. mniej niż w styczniu).
Na drugim miejscu znalazł się Facebook z 17,45 mln użytkowników i YouTube z 16,6 mln. Pierwszy portal zanotował w skali roku niewielki wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc.), a drugi - nieznaczny spadek (o 0,13 pkt proc.).
W czołowej dwudziestce najwięcej pod względem zasięgu straciły WP.pl (o 3,36 pkt proc.), Onet.pl (o 2,88 pkt proc.), Cda.pl (o 2,75 pkt proc.) i Allegro.pl (o 2,46 pkt proc.).
TOP50 domen, z których korzysta najwięcej internautów | |||
LUTY 2016 | |||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | zasięg wśród internautów |
1 | google.pl | 20 446 317 | 93,04% |
2 | facebook.com | 17 453 438 | 79,42% |
3 | youtube.com | 16 596 554 | 75,52% |
4 | google.com | 14 297 495 | 65,06% |
5 | onet.pl | 12 567 386 | 57,19% |
6 | allegro.pl | 10 882 008 | 49,52% |
7 | wp.pl | 10 480 538 | 47,69% |
8 | wikipedia.org | 9 405 118 | 42,80% |
9 | olx.pl | 8 058 706 | 36,67% |
10 | interia.pl | 7 554 848 | 34,38% |
11 | gazeta.pl | 6 551 781 | 29,81% |
12 | blogspot.com | 6 533 425 | 29,73% |
13 | ceneo.pl | 5 635 700 | 25,65% |
14 | cda.pl | 5 287 582 | 24,06% |
15 | o2.pl | 5 200 433 | 23,67% |
16 | bet-at-home.com | 4 856 155 | 22,10% |
17 | filmweb.pl | 4 673 788 | 21,27% |
18 | money.pl | 4 631 087 | 21,07% |
19 | fakt.pl | 4 443 603 | 20,22% |
20 | orange.pl | 4 103 774 | 18,67% |
21 | microsoft.com | 4 074 230 | 18,54% |
22 | bet365.com | 4 032 749 | 18,35% |
23 | otomoto.pl | 3 851 399 | 17,53% |
24 | dobreprogramy.pl | 3 773 979 | 17,17% |
25 | gry.pl | 3 749 727 | 17,06% |
26 | poradnikzdrowie.pl | 3 663 461 | 16,67% |
27 | ipko.pl | 3 581 377 | 16,30% |
28 | twitter.com | 3 561 044 | 16,20% |
29 | wyborcza.pl | 3 530 272 | 16,06% |
30 | tvn24.pl | 3 402 045 | 15,48% |
31 | play.pl | 3 366 780 | 15,32% |
32 | zumi.pl | 3 261 181 | 14,84% |
33 | vod.pl | 3 146 331 | 14,32% |
34 | ask.com | 3 096 468 | 14,09% |
35 | chomikuj.pl | 3 070 726 | 13,97% |
36 | naszemiasto.pl | 2 938 372 | 13,37% |
37 | betclic.com | 2 926 005 | 13,32% |
38 | infor.pl | 2 876 189 | 13,09% |
39 | polki.pl | 2 875 963 | 13,09% |
40 | abczdrowie.pl | 2 857 753 | 13,00% |
41 | zalando.pl | 2 823 088 | 12,85% |
42 | ingbank.pl | 2 809 898 | 12,79% |
43 | wordpress.com | 2 806 418 | 12,77% |
44 | se.pl | 2 722 602 | 12,39% |
45 | lotto.pl | 2 711 680 | 12,34% |
46 | t-mobile.pl | 2 679 864 | 12,19% |
47 | gameforge.com | 2 674 343 | 12,17% |
48 | panoramafirm.pl | 2 656 072 | 12,09% |
49 | komputerswiat.pl | 2 601 777 | 11,84% |
50 | zalukaj.tv | 2 585 462 | 11,77% |
Badaniem gemiusAudience są objęci internauci w wieku 7-75 lat. W lutym br. w badaniu wzięło udział 100 883 użytkowników, a liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano na 21,97 mln.
Przy opracowywaniu wyników gemiusAudience wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown (z trzeciego kwartału ub.r. i badania Maluchy z ub.r.).
Firma Gemius przez ostatnie 10 lat prowadziła dla PBI badanie polskiego internetu pod nazwą Megapanel. Z początkiem br. realizację takiego badania przejął Instytut GfK. Pierwsze wyniki nowego pomiaru, ze stycznia, nie zostały jeszcze podane, ich publikację przesunięto na czas nieokreślony.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)