Roszady w Wirtualnej Polsce Media. We władzach menedżer od AI
W spółce Wirtualna Polska Media, z którą właśnie pożegnała się prezeska Joanna Pawlak, stanowisko chief operating officera objął Jacek Amsterdamski. Do zespołu zarządzającego dołączył też Marcin Bartnicki.
Jacek Amsterdamski jako chief operating officer wszedł w skład zarządu Wirtualnej Polski Media. - Jacek Amsterdamski jest z nami od ponad 10 lat, dokładnie zna organizację, a nam dał się poznać jako skuteczny menadżer. Dzięki temu płynnie obejmie nową rolę, w której będzie nie tylko nadzorował dotychczasowe obszary produktu wydawniczego i telewizji, ale też koordynował współpracę między wszystkimi obszarami - wyjaśnia Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holnding.
Amsterdamski w Wirtualnej Polsce pracuje od 2014 roku. W tym czasie odpowiadał za projekty wideo, produkcję i dystrybucję Telewizji WP oraz Pilot WP. Od 2021 roku był zastępcą redaktora naczelnego WP, a w ub.r. dołączył do zespołu zarządzającego, obejmując stanowisko VP obszarów produktu i telewizji Z branżą internetową związany jest od 2005 roku, wcześniej pracował na stanowiskach menedżerskich m.in. w Gazeta.pl i Onecie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z początkiem sierpnia z Wirtualną Polską Media pożegnała się Joanna Pawlak, która zarządzała spółką przez sześć lat, a łącznie pracowała w WP przez dwie dekady. W związku z jej odejściem funkcję evecutive chairman objął w spółce Jacek Świderski.
Wirtualna Polska Media z chief innovation officerem
Ponadto do zespołu zarządzającego Wirtualną Polską Media dołączył Marcin Bartnicki, obejmując funkcję chief innovation officera. Będzie odpowiadał za wdrażanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji i innych nowych technologiach oraz za koordynowanie projektów rozwojowych.
Poprzednio Bartnicki był przez dwa lata zastępcą redaktora naczelnego WP. Teraz na to stanowisko awansowała Dorota Mielcarek.
Z Wirtualną Polską Marcin Bartnicki związany jest od 2010 roku, z przerwą w latach 2017- 2021 (był wtedy kolejno stratega kontentu w PMPG, szefem zespołu komunikacji i marketingu Instytutu Badań Edukacyjnych oraz szefem marketingu Centrum Oceny Technologii działającego w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz). W WP był wcześniej m.in. reporterem serwisu Wiadomości, kierownikiem serwisu Historia, redaktorem serwisu Opinie i szefem obszaru Technologie).
CZYTAJ TEŻ: Patronite dalej rośnie. Wirtualna Polska z kolejną dywidendą
Przez najbliższe trzy miesiące, z uwagi na zaplanowany wcześniej urlop Anny Ciołkowskiej, funkcję chief financial officera w Wirtualnej Polsce Media będzie pełnić Elżbieta Bujniewicz-Belka, członkini zarządu i dyrektor finansowa całej Wirtualnej Polski Holding.
Zysk mediów Wirtualnej Polski w górę dzięki dywidendom
Wirtualna Polska Media to jedna z głównych spółek zależnych holdingu Wirtualna Polska. Zarządza przede wszystkim serwisami z treściami dziennikarskimi, na czele z WP.pl, o2.pl, Money.pl, ABCzdrowie.pl czy Pudelek.pl.
W 2023 roku Wirtualna Polska Media przy niewielkim spadku przychodów, o 0,9 proc. do 566,22 mln zł, zwiększyła zyskowność, głównie dzięki skokowi sumy otrzymanych dywidend z 3,38 do 51,29 mln zł, a mimo wzrostu kosztów finansowych z 50,54 do 70,26 mln zł.
Jej zysk operacyjny poszedł w górę z 203,02 do 226,28 mln zł, a zysk netto - ze 130,2 do 151,24 mln zł. Wirtualna Polska Holding jako jedyny udziałowiec spółki mediowej postanowiła, że z jej zeszłorocznego zysku 66,24 mln zł trafi na kapitał zapasowy, zaś reszta na dywidendę, podzieloną na dwie transze: 60 mln zł przekazano w pierwszej połowie lipca, a 25 mln zł zostanie przelane do 27 września.
W drugiej połowie maja 2024 roku w Wirtualna Polska Media przeprowadzono zwolnienia, które objęły 120 osób (10 proc. ogółu zatrudnionych). - Brak realizacji zakładanych celów biznesowych, wynikający ze spowolnienia gospodarczego oraz rosnąca dominacja globalnych platform technologicznych spowodowały konieczność zmian w priorytetach, w tym redukcji zatrudnienia - uzasadniła wówczas Joanna Pawlak.
Z kolei cała Wirtualna Polska Holding w pierwszym kwartale br. przy wzroście przychodów o 12,7 proc. do 349,78 mln zł zarobiła na czysto 19,03 mln zł, wobec 16,31 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Roszady w Wirtualnej Polsce Media. We władzach menedżer od AI