"Wiedźmin" hitem oglądalności Netflixa
Pierwsze dwa sezony „Wiedźmina” były popularniejsze niż 90 proc. seriali i filmów publikowanych na Netflixie. Wysoka popularność utrzymywała się nawet 90 dni po premierze każdego z 2 poprzednich sezonów - wynika z danych firmy PlumResearch.
Widownia wszystkich sezonów „Wiedźmina” wyróżnia się ogromnym zaangażowaniem. Firma PlumResearch przeanalizowała, jak długo serial znajdował się w top 50 najpopularniejszych treści na Netflixie i wyniki są jednoznaczne.
„Wiedźmin” w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii utrzymywał się na pierwszym miejscu rankingu pomiędzy 61 a 81 dni. Dodatkowo, drugi sezon okazał się jeszcze bardziej popularny niż pierwszy, ponieważ znajdował się na liście top 50 o 10 proc. dni więcej niż jego poprzednik.
"Wiedźmin" i binge-watching
- Pierwsze dwa sezony serii charakteryzują się wysokim wskaźnikiem binge-watchingu. W tym względzie przoduje publiczność polska, która ma najwyższy wskaźnik oglądania dwóch lub więcej odcinków na raz we wszystkich rozważanych ramach czasowych po premierze (7 dni, 28 dni, 90 dni) w porównywanych krajach – komentuje Magdalena Sosna, global marketing and communications manager w PlumResearch.
Sezon drugi „Wiedźmina” okazał się być bardziej „bindżowy”, przyciągając od 6 proc. do 12 proc. więcej widzów oglądających dwa lub więcej odcinków na raz w porównaniu do sezonu 1 – trend ten był wyraźny we wszystkich trzech krajach.
Sezon drugi mógł pochwalić się również wyższym wskaźnikiem ukończenia, tzw. completion rate. W Polsce około 80 proc. unikalnych widzów, którzy obejrzeli pierwszy odcinek sezonu 2, ukończyło cały sezon, co jest najwyższym wskaźnikiem spośród analizowanych krajów. Również w USA i Wielkiej Brytanii zanotowano zauważalny wzrost wskaźnika ukończenia sezonu 2 - o 21 proc. więcej w 90 dni po premierze w porównaniu do sezonu pierwszego.
Sezon drugi „Wiedźmina” mocno wciągnął widzów
Co najmniej 70 proc. widzów, którzy rozpoczęli oglądanie pierwszego odcinka sezonu 2 w USA, Wielkiej Brytanii i Polsce, pozostało zaangażowanych do końca sezonu (metryka get hooked), kończąc serial w ciągu 90 dni od daty premiery.
Dla porównania, pierwszy sezon wymagał więcej odcinków, aby publiczność w pełni zaangażowała się do końca sezonu - cztery odcinki dla USA, trzy dla Wielkiej Brytanii i dwa dla Polski.
Pytania o trzeci sezon "Wiedźmina"
Premiera nowego sezonu została podzielona na 2 części: pierwsza trafiła na platformę 29 czerwca, kolejna zostanie udostępniona widzom 27 lipca. Takie podejście prowokuje kilka kluczowych pytań. - Po pierwsze, czy strategia premiery podzielonej na 2 części to próba przedłużenia żywotności popularnych i wyczekiwanych treści, a więc utrzymania dużego zaangażowania publiczności i nieustającego hype’u? Po drugie czy to podejście jest skutecznym środkiem do walki z tzw. „efektem binge-watchingu”, który powoduje, że widzowie błyskawicznie konsumują treści, a potem znikną z platformy lub kierują się w stronę innego contentu? Na koniec warto się zastanowić, jak ten sposób dystrybucji może wpłynąć na podstawowe wskaźniki obu części nowego sezonu – podsumowuje Magdalena Sosna.
Dołącz do dyskusji: "Wiedźmin" hitem oglądalności Netflixa