Wartość polskiej reklamy internetowej wzrosła o 17,5 proc.
W I kw. br. na reklamę w polskim internecie wydano 371,5 mln zł – wynika z badania IAB AdEx. Oznacza to wzrost o 17,5 proc. w skali rok do roku.
W kwocie 371,5 mln zł, które od stycznia do marca bieżącego roku przeznaczono na reklamę w polskim internecie, 46,1 proc. stanowią wydatki na formaty graficzne. Znacznie mniejsze udziały w rynku miały marketing w wyszukiwarkach (27,7 proc.), ogłoszenia (16,6 proc.) oraz e-mail marketing (6,7 proc.). Z kolei w reklamach wideo ulokowano 1,5 proc. ogólnych wydatków na marketing online, czyli trzy razy więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Reklama efektywnościowa stanowiła 10,2 proc. rynku, czyli o 1,6 proc. mniej niż w całym ubiegłym roku, a po raz pierwszy mierzona reklama behawioralna – 0,8 proc.
Ogółem wartość polskiej reklamy internetowej zwiększyła się w pierwszym kwartale bieżącego roku o 17,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2009 roku. Oznacza to, że marketing online w Polsce rozwijał się szybciej niż w całym ubiegłym roku, kiedy zyskał na wartości 11 proc. (więcej).
Najwięcej na reklamę w internecie przeznaczyły od stycznia do marca bieżącego roku firmy z branży finansowej (13 proc. ogólnej wartości polskiego marketingu online), telekomunikacyjnej (10 proc.) i motoryzacyjnej (9 proc.). Z kolei podmioty z sektorów handel, komputery i audio-video, produkty multimedialne i książki, czas wolny oraz żywność osiągnęły po 5 proc. udziałów w rynku.
Badanie wartości polskiej reklamy internetowej (IAB AdEx) zostało przeprowadzone na zlecenie IAB Polska przez PwC Polska. Wyniki oparto na danych od 32 największych podmiotów działających na tym rynku.
Dołącz do dyskusji: Wartość polskiej reklamy internetowej wzrosła o 17,5 proc.