WarnerMedia zwalnia część kierownictwa i stawia na HBO Max
Dyrektor generalny WarnerMedia, Jason Kilar, zwolnił trzech czołowych dyrektorów. Pracę w koncernie może stracić 800 pracowników - w tym około 650 osób w Warner Bros. i do 175 pracowników w HBO.
Członkowie kierownictwa WarnerMedia - prezes WarnerMedia Entertainment Bob Greenblatt i dyrektor ds. treści Kevin Reilly, którzy nadzorowali tworzenie HBO Max, odejdą z firmy w ramach restrukturyzacji, skupionej właśnie wokół rozbudowy serwisu streamingowego.
Andy Forssell, dyrektor generalny HBO Max, będzie kierował nowo utworzoną jednostką operacyjną HBO Max i będzie podlegał Jasonowi Kilarowi. Forssell i jego zespół będą odpowiedzialni za produkt, marketing, zaangażowanie konsumentów i globalne wdrożenie HBO Max.
Nawet 800 pracowników do zwolnienia
Amerykańskie media podały, że firma może zwolnić nawet 800 pracowników WarnerMedia, w tym około 650 osób w Warner Bros i do 175 pracowników w HBO.
Kilar powiedział, że restrukturyzacja miała na celu uproszczenie działalności studyjnej WarnerMedia, skonsolidowanie jej międzynarodowej jednostki i połączenie kluczowych działań komercyjnych w jedną grupę, aby działać bardziej strategicznie w miarę wzrostu znaczenia HBO Max.
Były dyrektor generalny Hulu, który dołączył do WarnerMedia nieco ponad trzy miesiące temu, dodał, że gigant medialny musi podjąć „mądre i odważne ryzyko”, aby dotrzeć bezpośrednio do konsumentów na całym świecie i zareagować na presję ekonomiczną pandemii.
Jason Kilar, dyrektor generalny WarnerMedia, powiedział, że usługa przesyłania strumieniowego została „podniesiona” w organizacji i jej zakres zostanie „rozszerzony na cały świat”.
Ann Sarnoff, prezes i dyrektor generalna Warner Bros, będzie kierować nowo utworzoną grupą studiów i sieci WarnerMedia. Łączy w sobie oryginalne możliwości produkcyjne i programistyczne, które są obecnie dostępne w Warner Bros, HBO, HBO Max, TNT, TBS i TruTV.
Grupa ta będzie nadzorować rozwój, produkcję i programowanie wszystkich seriali telewizyjnych i filmów WarnerMedia, współpracując z Forssell, aby „zapewnić HBO Max sukces na całym świecie” - powiedział Kilar.
Casey Bloys, prezes programisty w HBO, przejmie również obowiązki związane z oryginalnymi treściami dla HBO Max i krajowych sieci liniowych TNT, TBS i TruTV, podlegając Sarnoffowi.
Gerhard Zeiler, obecnie dyrektor finansowy, będzie kierował nowo zintegrowaną międzynarodową grupą obejmującą międzynarodowe operacje Warner Bros, HBO i Turner Networks. Grupa ta będzie odpowiedzialna za lokalną realizację wszystkich liniowych biznesów i działań komercyjnych WarnerMedia, a także za programy regionalne dla HBO Max.
Grupa Warner Bros Motion Pictures będzie nadal kierowana przez prezesa Toby'ego Emmericha, a grupą Warner Bros Television Studios będzie nadal kierować prezes Peter Roth.
Warner Bros Interactive pozostaje częścią grupy studiów i sieci, wraz z zespołem globalnych marek i franczyz, w tym DC, kierowanym przez Pam Lifford, oraz biznesem dla dzieci, młodzieży i klasyków, kierowanym przez Toma Ascheima.
Tony Goncalves, dyrektor generalny cyfrowej marki i firmy Otter, będzie kierował nową jednostką handlową, która łączy grupy zajmujące się sprzedażą i dystrybucją reklam w USA z licencjami na rozrywkę domową i treści.
Christy Haubegger, dyrektor ds. Integracji przedsiębiorstw, będzie teraz również nadzorować globalny zespół marketingu i komunikacji, w tym branding i społeczną odpowiedzialność biznesu.
Jeff Zucker nadal pełni funkcję prezesa działu wiadomości i sportu WarnerMedia. Kierownictwo, w tym dyrektor finansowy Pascal Desroches, dyrektor ds. Technologii Rich Tom i Priya Dogra, wiceprezes ds. strategii i rozwoju korporacyjnego, nadal podlegają Kilarowi.
- Uproszczenie naszego podejścia i zawężenie naszego zainteresowania wykracza poza, na przykład, posiadanie jednej organizacji treści zamiast dwóch. Oznacza to również, że będziemy zmniejszać wielkość naszych zespołów, naszych warstw i ogólnej siły roboczej. Te redukcje w żaden sposób nie odzwierciedlają jakości ludzi, których dotyczą, ani ich pracy. Jest to po prostu funkcja powyższych zmian, które uważam za niezbędne dla WarnerMedia i naszej zbiorowej zdolności do jak najlepszej obsługi klientów - komentuje Jason Kilar.
Dyrektor generalny WarnerMedia komentując proces restrukturyzacji i zapowiadane zwolnienia, powiedział: - To jest ta część, która jest bolesna i bardzo trudna. Trudno jest znaleźć tutaj odpowiednie słowa do powiedzenia poza tym, że bardzo mi przykro. To utalentowani, podziwiani liderzy i ukochani koledzy. Zdaję sobie sprawę, że to dużo do zrobienia. I nikt z nas nie powinien oczekiwać, że powyższe zmiany będą łatwe. To powiedziawszy, z powodzeniem wspólnie pokonujemy pandemię i wiem, że bez względu na to, jak trudne mogą być powyższe zmiany, z powodzeniem również w nich poradzimy.
WarnerMedia stawia na HBO Max
WarnerMedia prowadzi restrukturyzację pod kątem umocnienia HBO Max. W lipcu koncern zapowiedział powołanie szefa HBO Max International. Za prowadzenie platformy VoD na międzynarodowe rynki od sierpnia odpowiada Johannes Larcher.
Koncern uporządkował w Stanach Zjednoczonych swoje portfolio platform wideo, na które składało się obok HBO Max także HBO Now oraz HBO GO. Od lipca HBO GO w USA zlikwidowano i dostęp do niej stał się niemożliwy. Z kolei serwis HBO Now został przemianowany na HBO i jest oferowany wyłącznie użytkownikom kablowej telewizji tej marki.
HBO Max zostało uruchomione w maju tego roku. W momencie startu HBO Max zaoferował amerykańskim odbiorcom w sumie ponad 10 tys. godzin rozrywki oraz 1,8 tys. filmów i seriali. Na platformie są ekskluzywne treści produkowane m.in. przez stację HBO, a także seriale i filmy do których WarnerMedia posiada obecnie prawa. W bibliotece serwisu będą także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals.
Dla serwisu tworzą tacy producenci i reżyserzy jak Steven Soderbergh, Greg Berlanti, Mindy Kaling i JJ Abrams. HBO Max jest jedną z najdroższych wśród dużych platform strumieniowych - miesięczna subskrypcja kosztuje 14,99 do
W dniu premiery w USA w HBO Max zarejestrowało się 87 tys. użytkowników - wynika z danych Apple Store. Na razie nie wiadomo, kiedy serws pojawi się w Plsce. - Naszym celem na arenie międzynarodowej jest osiągnięcie do 75-90 milionów subskrypcji premium do końca roku 2025 w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Europie. Naszym pierwszym międzynarodowym celem jest Ameryka Łacińska. Plany dla Europy nie zostały jeszcze ustalone - mówiła w czerwcu portalowi Wirtualnemedia.pl Jori Arancio, wiceprezes ds. komunikacji HBO Max.
Pod koniec lipca podano, ze HBO Max w ciągu pierwszego miesiąca od startu przyciągnął do siebie 4,1 mln subskrybentów. Całkowita liczba użytkowników HBO i HBO Max wynosi w USA 36,3 mln.
Dołącz do dyskusji: WarnerMedia zwalnia część kierownictwa i stawia na HBO Max