W pogoni za MySpace
MySpace to niekwestionowany światowy lider na rynku serwisówspołecznościowych. Ale w Wielkiej Brytanii pomału zaczynają deptaćmu po piętach konkurencyjne Facebook i Bebo.
Jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen/NetRatings, w majunależący do News Corp. serwis MySpace zanotował spadek odwiedzin wWielkiej Brytanii, podczas gdy Facebook i Bebo zdobyły nowychużytkowników.
W ciągu ostatniego półrocza Facebook stał się bardziej popularnyw Wielkiej Brytanii niż w USA, gdzie rozpoczynał działalność zprzeznaczeniem tylko dla studentów tamtejszych uczelni. Wedługdanych Nielsena, w maju Facebook odwiedziło 10 procent brytyjskichinternautów, w porównaniu do 9 procent amerykańskich. Po otwarciusię na inne grupy, serwis zwiększył swoją bazę użytkowników o ponad500 procent.
Nielsen/NetRatings prognozuje, że jeśli majowy trend sięutrzyma, to Facebook i Bebo już we wrześniu będą się cieszyć takąsamą popularnością w Wielkiej Brytanii jak MySpace.
Pod względem liczby użytkowników - 6,5 miliona - MySpace wciążjeszcze dominuje na brytyjskiej scenie serwisów społecznościowych.Bebo ma 4 miliony, a Facebook 3,2 miliona użytkowników. Z koleiokoło pół miliona brytyjskich internautów korzysta z wszystkichtrzech omawianych serwisów.
Dołącz do dyskusji: W pogoni za MySpace