W internecie informacje ważniejsze niż kontakty międzyludzkie
Polscy internauci częściej szukają w sieci informacji niż kontaktują się z innymi użytkownikami – wynika z badania firmy Oriaq. W tym drugim celu wykorzystywana jest przede wszystkim poczta mailowa.
88 proc. polskich internautów deklaruje, że szuka w sieci informacji, podczas gdy 84 proc. – że kontaktuje się z innymi ludźmi. Po trzy czwarte użytkowników internetu w trybie on line robi zakupy lub załatwia sprawy finansowe. Rozrywkę wybiera w sieci dwie trzecie korzystających z niej w naszym kraju osób.
Informacje, których szukają w sieci polscy internauci, to przede wszystkim codzienne wiadomości (82 proc. wskazań), a w nieco mniejszym stopniu dane potrzebne do pracy lub nauki oraz informacje o produktach (po 73 proc. deklaracji). Internet jest obecnie dla jego użytkowników tak samo ważnym źródłem wiedzy jak książki i notatki: z Wikipedii, forów i grup dyskusyjnych oraz materiałów dostępnych on line internauci korzystają nawet nieco częściej niż z podręczników i swoich zapisków, a zdecydowanie częściej niż z czasopism i bibliotek.
Natomiast jeśli chodzi o kontakty międzyludzkie, polscy internauci prowadzą je w sieci przede wszystkim ze znanymi już przez siebie ludźmi. Tylko 22 proc. respondentów z tej grupy zawiera w trybie on line nowe znajomości.
Najpopularniejszym narzędziem do utrzymywania kontaktów międzyludzkich w internecie jest poczta mailowa. Z portali społecznościowych korzysta jedynie nieco ponad połowa polskich internautów kontaktujących się on line z innymi użytkownikami.
Badanie opinii polskich internautów na informacji i kontaktów szukanych w sieci zostało przeprowadzone przez firmę Oriaq, należącą do Grupy IQS, w grudniu ubiegłego i styczniu bieżącego roku. Kwestionariusze internetowe objęły 1103 pełnoletnich osób korzystających z sieci przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Najważniejsze cechy demograficzne tej grupy odzwierciedlają charakterystykę wszystkich polskich internautów.
Dołącz do dyskusji: W internecie informacje ważniejsze niż kontakty międzyludzkie
1. Napisano w tytule, że informacje ważniejsze niż kontakt. Nie dość, że różnica tylko 4 punkty procentowe to wniosek taki wyciągnięto na podstawie zasięgów, a nie czasów używania, które, śmiem twierdzić, są wyższe dla serwisów społecznościowych
2. na stronie 29 raportu napisano, że ""wydania gazet i czasopism online cieszą się mniejszym zaufaniem niż ich odpowiedniki papierowe"... Próba jest kwotowa, a różnica między wielkościami wynosi 2,6 punktu procentowego. Jakby dla tej wielkości próba była losowa to różnica nie przekracza błędu pomiaru....