SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W górę “Gazeta Polska” i “Gość”, “Newsweek” stracił 40 proc.

Większość tygodników opinii zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży w stosunku do kwietnia ub.r., gdy zdarzyła się tragedia smoleńska. Zyskały jedynie “Gazeta Polska” i “Gość Niedzielny”. Najbardziej, bo aż o 40 proc. spadła sprzedaż “Newsweeka”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że liderem w segmencie tygodników opinii w kwietniu br. pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 158 603 egz. i była o 0,37 proc. wyższa niż w kwietniu 2010 roku.

Na drugiej lokacie w rankingu znalazł się tygodnik “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem w czwartym miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 134 278 egz., co oznacza spadek aż o 23 proc. względem kwietnia 2010 roku.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął wprowadzony na rynek w lutym br. magazyn “Uważam Rze” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy w czwartym miesiącu br. wyniósł 133 215 egz. W marcu br. tygodnik ten zajmował drugie miejsce, wyprzedzając wtedy “Politykę”.

>>> Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”

Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem zmalała aż o 40,86 proc. i wyniosła 100 531 egz. Rok wcześniej magazyn był czwarty.

Z kolei największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem w kwietniu br. poszła do góry o 90,75 proc. w stosunku do kwietnia ub.r. i wyniosła 80 477 egz.

ZKDP kwiecień
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 210 771 158 956 158 603 207 722 158 290 158 026
Polityka 192 600 134 278 134 278 237 584 174 380 174 380
Uważam Rze inaczej pisane 327 267 133 221 133 215 - - -
Newsweek Polska 174 183 107 156 100 531 243 019 176 388 169 993
Wprost 177 159 111 359 90 526 178 073 115 623 102 561
Gazeta Polska 138 749 81 739 80 477 72 256 42 395 42 189
Przekrój 80 050 42 868 37 058 85 000 55 094 49 284
Przegląd 61 050 22 713 22 713 68 100 26 378 26 378
Tygodnik Powszechny 41 591 23 930 19 273 40 736 26 297 21 833
Przewodnik Katolicki 40 504 30 074 3 781 42 335 28 933 4 164


Porównując dane z kwietnia br. do danych z marca br. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem (o 17,13 proc.) zanotowała “Gazeta Polska”, zaś najwięcej stracił “Newsweek Polska” (6,73 proc.).

ZKDP 2011
kwiecień marzec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 210 771 158 956 158 603 198 848 141 958 141 594
Polityka 192 600 134 278 134 278 188 700 133 184 133 182
Uważam Rze inaczej pisane 327 267 133 221 133 215 329 927 140 687 140 681
Newsweek Polska 174 183 107 156 100 531 177 394 115 455 107 780
Wprost 177 159 111 359 90 526 182 000 112 390 91 614
Gazeta Polska 138 749 81 739 80 477 137 410 69 992 68 707
Przekrój 80 050 42 868 37 058 80 000 41 567 35 757
Przegląd 61 050 22 713 22 713 62 000 21 578 21 578
Tygodnik Powszechny 41 591 23 930 19 273 38 674 21 983 17 332
Przewodnik Katolicki 40 504 30 074 3 781 40 005 26 801 3 287



Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w kwietniu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 6,66 proc. i wyniosła 350 425 proc.

ZKDP kwiecień
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 525 416 350 425 350 425 498 783 375 418 375 418
Forum 30 960 18 230 18 230 38 214 23 017 23 017
 
ZKDP 2011
kwiecień marzec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 525 416 350 425 350 425 527 268 357173 357 173
Forum 30 960 18 230 18 230 29 505 16140 16 140

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: W górę “Gazeta Polska” i “Gość”, “Newsweek” stracił 40 proc.

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reporter
Paradoks polega na tym, że "Newsweek" jest główną ofiarą tego niewydarzonego gniota "Uważam, Rze". Życie przerasta kabaret.
0 0
odpowiedź
User
walter
tylko Wprost - prawda i obiektywizm!!!
0 0
odpowiedź
User
~~miro~~
Przecież to nic dziwnego, czytelnicy tych tygodników to wyznawcy stania na Krakowskim Przedmieściu. Ten "farsz" smoleński to dla nich posiłek. Tylko skąd mają na to pieniądze? Na lekarstwa trudno odłożyć bo emerytura mała ale żeby się "faszerować" pseudo nowinkami, to kasy nie żałują.
0 0
odpowiedź