VoD.pl i Player.pl na czele, w dół Kinoplex.gazeta.pl (top serwisów VoD)
Wśród polskich serwisów z wideo na żądanie najwięcej użytkowników ma VoD.pl, a najwięcej odsłon generuje Player.pl. W skali roku ten pierwszy serwis zanotował niewielki spadek, a drugi - duży wzrost odwiedzalności. Dużo stracił natomiast kończący działalność Kinoplex.gazeta.pl.
W lutym br. serwis VoD.pl (należący do Grupy Onet-RASP) na komputerach stacjonarnych odwiedziło 3,15 mln realnych użytkowników (czyli 14,32 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 26,5 mln odsłon - pokazują dane z badania gemiusAudience opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Witryna miała nieco ponad milion użytkowników więcej niż Player.pl (Grupa TVN), który jednak zanotował prawie dwa razy więcej odsłon - 50,92 mln.
Kolejne miejsce zajęły serwisy należące do innych nadawców telewizyjnych: Ipla (Grupa Cyfrowy Polsat) i Vod.tvp.pl (Telewizja Polska). Iplę jako aplikacja i strona zanotowała 1,33 mln użytkowników (6,05 proc. wszystkich użytkowników), a na samej stronie wykonano 14,62 mln odsłon. Z kolei serwis TVP miał 769,4 tys. użytkowników i 9,7 mln odsłon.
Witryny VoD nadawców telewizyjnych największą odwiedzalność mają w czasie wiosennych i jesiennych ramówek, czyli od połowy lutego do czerwca i od września do listopada. Telewizja Polska zdecydowała niedawno, że swoich seriali i programów nie będzie dalej udostępniać innym serwisom VoD. Te produkcje zniknęły już z VoD.pl, a na Ipli będą dostępne jeszcze tylko przez kilka miesięcy.
Z kolei Kinoplex.gazeta.pl (należący do Agory) w lutym zanotował tylko 35,4 tys. użytkowników i 208,1 tys. odsłon. Wydawca zdecydował się zamknąć w kwietniu witrynę, uzasadnia to jej niezadowalającą popularnością i zbyt małymi wpływami.
Serwisy VoD na komputerach w lutym 2016 roku | |||
(gemiusAudience) | |||
serwis | real users | zasięg | odsłony ogółem |
vod.pl | 3 146 331 | 14,32% | 26 496 917 |
player.pl | 2 126 565 | 9,68% | 50 921 314 |
ipla | 1 328 593 | 6,05% | 14 616 606* |
tvp.pl - vod | 769 373 | 3,50% | 9 697 353 |
kinoplex.gazeta.pl | 35 402 | 0,16% | 208 132 |
*dane tylko serwisu ipla.tv |
VoD.pl miał w lutym br. o 3,79 pkt proc. niższy zasięg proc. i o 2,22 mln odsłon mniej na komputerach stacjonarnych niż rok wcześniej (to spadki o 20,9 proc. i 7,73 proc.). Ipla straciła 1,31 pkt proc. zasięgu (17,8 proc. w dół), a Ipla.tv - 4,38 mln odsłon (23,1 proc. w dół).
Za to Player.pl zyskał w skali roku 3,27 pkt proc. zasięgu i 21,91 mln odsłon (to 51 proc. i 75,5 proc. w górę), a Vod.tvp.pl przy nieznacznie niższym (o 4,1 proc.) zasięgu zanotowała o 1,27 mln odsłon więcej (15,1 proc. w górę).
Kinoplex.gazeta.pl, z którego stopniowo wycofywane są treści, stracił w skali roku aż 82,4 proc. zasięgu i 84,3 proc. odsłon.
Serwisy VoD na komputerach rok po roku (gemiusAudience) | ||||
serwis | luty 2016 | luty 2015 | ||
zasięg | odsłony | zasięg | odsłony | |
vod.pl | 14,32% | 26 496 917 | 18,11% | 28 718 337 |
player.pl | 9,68% | 50 921 314 | 6,41% | 29 015 255 |
ipla | 6,05% | 14 616 606* | 7,36% | 19 002 565* |
tvp.pl - vod | 3,50% | 9 697 353 | 3,65% | 8 422 540 |
kinoplex.gazeta.pl | 0,16% | 208 132 | 0,91% | 1 329 768 |
*dane tylko serwisu ipla.tv |
Dołącz do dyskusji: VoD.pl i Player.pl na czele, w dół Kinoplex.gazeta.pl (top serwisów VoD)