Użytkownicy Facebooka wspierają Haiti
Ponad 1/3 użytkowników serwisu społecznościowego Facebook z USA, Wielkiej Brytanii i Australii, przekazała pieniądze lub różnego rodzaju dobra w ramach pomocy dla dotkniętego trzęsieniem ziemi Haiti.
Z badania przeprowadzonego wspólnie przez Facebook i firmę Nielsen wynika, że najpopularniejszym rodzajem pomocy przekazywanej przez członków serwisu są darowizny pieniężne.
Zrobiło tak 32 proc. użytkowników Facebooka z ww. krajów, podczas gdy 4 proc. przekazało różnego rodzaju dobra (np. odzież, koce, żywność), a 3 proc. zdecydowało się na obie formy. Tymczasem 21 proc. jak na razie nie wsparło Haiti, ale ma takie plany.
13 proc. użytkowników Facebooka przesłało pieniądze za pomocą wiadomości tekstowej z poziomu telefonu komórkowego (USA - 23 proc., Wlk. Bryt. - 15 proc., Australia - 6 proc.).
Z kolei 29 proc. członków portalu z trzech krajów twierdzi, że firmy robią wystarczająco wiele aby pomóc Haiti, podczas gdy 42 proc. jest przeciwnego zdania. W USA stosunek ten wyniósł 33 do 40 proc., na Wyspach 24 do 46 proc., a w Australii 19 do 47 proc.
Badanie zostało przeprowadzone 20 i 21 stycznia na grupie 50.641 użytkowników Facebooka w wieku co najmniej 13 lat, pochodzących z USA, Wielkiej Brytanii i Australii.
Dołącz do dyskusji: Użytkownicy Facebooka wspierają Haiti