Usługi bankowe nieprzyjazne dla klientów
Usługi finansowe zbyt często dopasowane są do potrzeb oferujących je firm zamiast do oczekiwań klientów. W systemie bankowym powinny zajść zmiany, które dostosują usługi finansowe do codziennych potrzeb klientów, np. poprzez płatności mobilne.
– Jednym ze zjawisk, jakie zaobserwowaliśmy w ciągu ostatnich 15-20 latach w usługach finansowych jest to, że firmy zatraciły potrzebę wytwarzania produktów dla klienta. Banki czy firmy ubezpieczeniowe wypuszczały na rynek produkty, mając na uwadze swoje potrzeby, a nie oczekiwania klientów. Dlatego my chcemy wrócić do takiej kultury usług, gdzie produkt projektowany jest z myślą o kliencie i spełnia jego potrzeby – tłumaczy Udayan Goyal, współzałożyciel Anthemis Group.
Udayan Goyal zaznacza, że w ciągu ostatnich lat produkty i usługi finansowe stały się znacznie słabiej dopasowane do oczekiwań klientów. Tymczasem dzięki innowacjom może następować rozwój m.in. płatności mobilnych, które pozwalają na integrację usług finansowych z życiem codziennym.
– Coraz popularniejsze stają się transakcje dokonywane przez telefony komórkowe. One już zdobyły pewne rynki, powoli wchodzą do Europy, ale najpierw były wprowadzone w krajach afrykańskich, gdzie zdobyły dużą popularność. To jest sposób płatności bardzo dopasowany do stylu życia – powiedział Goyal.
Podkreśla również konieczność innych zmian dotyczących lepszego dostosowania usług finansowych do oczekiwań klientów. To np. zmiana form i sposobu udzielania kredytu. Jak zauważa Goyal, klienci nie chcą brać kredytu, tylko kupić dom, a pożyczka jest jedynie metodą finansowania. Dlatego w jego ocenie usługa finansowa powinna być oferowana w pakiecie przy zakupie nieruchomości lub samochodu.
Dołącz do dyskusji: Usługi bankowe nieprzyjazne dla klientów