UPC bada telewidzów
UPC przeprowadza europejskie badania preferencji telewidzów w roku 2005: Czy wiek robi różnicę?
Czy Europejczycy postrzegają telewizję jako wiarygodny środek przekazu? Czy telewizja ma wpływ na poglądy polityczne i religijne? Czy postrzeganie telewizji różni się pomiędzy poszczególnymi grupami wiekowymi? Doroczne, europejskie badania przeprowadzone przez UPC, czołowego dostawcę szerokopasmowych usług telewizyjnych i telekomunikacyjnych na starym kontynencie, dadzą odpowiedzi na te pytania. Wyniki badań zostaną przedstawione w grudniu tego roku.
Badania zostaną przeprowadzone na grupie ponad 6 000 telewidzów wśród 10 milionów abonentów we wszystkich 14 krajach europejskich, w których UPC dostarcza usługę telewizji kablowej, czyli w Holandii, Francji, Szwajcarii, Austrii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Belgii, Rumunii, Polsce, na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji oraz w Słowenii. Badania koordynowane są przez instytut Research International.
Dzięki tym europejskim badaniom dowiemy się więcej o tym, jak nasi abonenci korzystają z telewizji i jaką rolę odgrywa w ich życiu. Badania będą koncentrować się również na różnicach w sposobach korzystania z telewizji między widzami młodszymi a starszymi - powiedział Simon Boyd, Dyrektor Generalny UPC Polska. Wyniki badań zostaną wykorzystane m.in. przy analizie kształtu oferty UPC, z uwzględnieniem różnic kulturowych w poszczególnych krajach.
Tegoroczne europejskie badania preferencji telewidzów UPC będą dotyczyć również wiarygodności programów informacyjnych w opinii starszych i młodszych widzów. Dodatkowo respondenci we wszystkich czternastu krajach będą mieli możliwość wybrania swojego ulubionego prezentera lub prezenterki programu informacyjnego. Telewidzowie będą oddawać swoje głosy na dziesięciu kandydatów i kandydatek, zarówno ze stacji publicznych, jak i komercyjnych. UPC ogłosi zwycięzców w poszczególnych krajach - prezenterów lub prezenterki z największą liczbą głosów - w grudniu br.
UPC przeprowadza europejskie badania preferencji telewidzów po raz drugi. W 2004 roku badania koncentrowały się na upodobaniach i oczekiwaniach telewidzów w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Według wyników tych badań, dwie trzecie widzów europejskich było za zakazem emisji programów ze scenami przemocy w czasie świąt. Filmy familijne okazały się gatunkiem najbardziej popularnym w całej Europie, a w czasie Świąt Bożego Narodzenia widzowie najmniej zainteresowani byli relacjami sportowymi na żywo. 81% Europejczyków uważało, że programy religijne w czasie świąt są zbyt mało interesujące.
UPC Polska jest dostawcą usług telewizji kablowej i szerokopasmowego dostępu do internetu w Polsce. Zgodnie z danymi finansowymi na koniec czerwca 2005 roku UPC Polska miała około miliona abonentów telewizji kablowej i ponad 100 tysięcy użytkowników internetu.
Dołącz do dyskusji: UPC bada telewidzów