Tylko „Olivia” na plusie. „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży miesięczników poradnikowych
W I kwartale br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”. Na plusie był tylko wynik „Olivii”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 351 063 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku zmniejszyła się ona o 5,10 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 296 508 egz., po spadku o 13,98 proc.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,65 proc. do 261 644 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż zmalała o 18,29 proc. do 236 123 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Jedynym wzrostem sprzedaży pochwalić się mogła „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), która w rankingu awansowała z miejsca ostatniego na przedostatnie. Jej średni wynik zwiększył się o 3,37 proc. do 133 691 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Kobieta i Życie |
456 584 |
351 063 |
351 063 |
458 083 |
369 928 |
369 928 |
-5,10% |
Świat Kobiety |
414 895 |
296 508 |
296 508 |
449 859 |
344 699 |
344 699 |
-13,98% |
Dobre Rady |
428 417 |
271 644 |
261 644 |
466 667 |
302 994 |
302 994 |
-13,65% |
Poradnik Domowy |
325 850 |
236 123 |
236 123 |
404 382 |
288 971 |
288 971 |
-18,29% |
Claudia |
310 343 |
176 840 |
166 840 |
312 791 |
179 986 |
179 986 |
-7,30% |
Olivia |
226 584 |
133 691 |
133 691 |
223 290 |
129 336 |
129 336 |
3,37% |
Cała Ty |
194 333 |
118 415 |
118 415 |
236 276 |
133 942 |
133 942 |
-11,59% |
W marcu 2016 roku liderem również była „Kobieta i Życie”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 1,60 proc. do 348 538 egz.
Drugi był „Świat Kobiety” (294 158 egz.; w dół o 8,09 proc), a trzecie miejsce zajęły „Dobre Rady”, które awansowały z pozycji czwartej (264 029 egz.; - 8,96 proc).
Największym wzrostem pochwalić się mogła „Olivia” (127 523 egz.; do góry o 4,02 proc), a na przeciwnym biegunie również i w tym ujęciu znalazł się „Poradnik Domowy” (231 880 egz.; w dół o 21,52 proc)
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Kobieta i Życie |
434 935 |
348 538 |
348 538 |
449 942 |
354 204 |
354 204 |
-1,60% |
Świat Kobiety |
394 939 |
294 158 |
294 158 |
434 854 |
320 042 |
320 042 |
-8,09% |
Dobre Rady |
399 000 |
264 029 |
264 029 |
457 000 |
290 022 |
290 022 |
-8,96% |
Poradnik Domowy |
341 500 |
231 880 |
231 880 |
409 275 |
295 482 |
295 482 |
-21,52% |
Claudia |
300 590 |
162 165 |
162 165 |
305 340 |
162 700 |
162 700 |
-0,33% |
Olivia |
224 940 |
127 523 |
127 523 |
219 934 |
122 599 |
122 599 |
4,02% |
Cała Ty |
193 500 |
124 611 |
124 611 |
233 000 |
120 217 |
120 217 |
3,66% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Olivia” na plusie. „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży miesięczników poradnikowych