SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” najchętniej czytany w naszym kraju, ale czołówka traci

W okresie marzec-sierpień 2012 prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Liderem pozostał „Twój Styl”, a w pierwszej dziesiątce znalazły się aż cztery miesięczniki poradnikowe dla pań.

Z najnowszej fali badania PBC General opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl, obejmującej okres od marca do sierpnia br., wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 11,67 proc. czytelników. Rok wcześniej było ich 12,28 proc. Pomimo spadku, tytuł ten jednak nadal zachowuje sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Drugie miejscu w rankingu zajęła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,26 proc., która zanotowała spadek o 0,66 pkt. proc.

Z czwartej na trzecią pozycję w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników awansował wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora), który w analizowanym okresie czytany był przez 8,28 proc. respondentów. Zanotował on jednak spadek czytelnictwa o 0,77 pkt. proc.

Na miejsce tuż po za podium z trzeciej pozycji spadł popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w okresie marzec-sierpień br. wyniosło 7,99 proc., czyli o 1,17 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei piątą lokatę w top 10 zajął magazyn budowlany „Murator” (Murator) z wynikiem na poziomie 7,35 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników znalazły się aż cztery pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej „Claudii”, na szóstym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,29 proc. osób. Z kolei na kolejnej pozycji znalazła się „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), natomiast oczko niżej - „Dobre Rady” (Burda Media Polska). Wszystkie powyższe tytuły zanotowały jednak spadki czytelnictwa.

Na miejscu 9. z wynikiem na poziomie 5,66 proc. zadebiutował magazyn „Komputer Świat”, będący rok wcześniej dwutygodnikiem.

Wirtualnemedia.plmarzec 2012-sierpień 2012marzec 2011-sierpień 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl11,67%12,28%
Claudia9,26%9,92%
Cztery Kąty8,28%9,05%
Focus7,99%9,16%
Murator7,35%8,25%
Poradnik Domowy7,29%8,14%
Kobieta i Życie6,80%7,38%
Dobre Rady5,72%6,15%
Komputer Świat5,66%-
Przepisy Czytelników5,60%-
Świat Kobiety5,48%6,39%
Mój Piękny Ogród5,46%6,57%
Przyślij Przepis!5,14%3,97%
Olivia5,10%6,58%
National Geographic4,98%6,06%
Avanti4,86%5,53%
Auto Moto4,82%4,94%
Działkowiec4,65%5,11%
Mamo To Ja4,31%4,42%
Świat Wiedzy4,06%-
Glamour3,92%4,67%
Pani3,57%3,98%
CKM3,09%3,88%
CD Action3,01%3,29%
Joy2,92%3,28%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,90%-
Cosmopolitan2,72%3,39%
Dom & Wnętrze2,68%3,14%
Moje Mieszkanie2,64%3,29%
PC Format2,52%2,94%
Auto Motor i Sport2,48%2,64%
Moje Gotowanie2,44%3,03%
Zwierciadło2,35%2,48%
Elle2,14%2,66%
Uroda2,10%2,50%
Playboy2,10%2,53%
Samo Zdrowie2,03%2,77%
Świat Motocykli2,01%2,02%
M jak mieszkanie2,01%2,98%
Logo1,95%2,26%
Naj Magazyn1,93%2,54%
Focus Historia1,93%-
Twoje Dziecko1,91%-
Dziecko1,87%2,21%
Auto Świat Poradnik1,85%1,80%
Zdrowie1,84%2,53%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,80%2,30%
Moda na Zdrowie1,80%2,50%
Men's Health1,77%1,65%
TopGear1,77%1,90%
PC World1,76%-
Kwietnik1,76%2,03%
Ładny Dom1,73%1,55%
Magazyn Futbol1,70%1,95%
Charaktery1,69%1,83%
Dobre Wnętrze1,69%2,05%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,54%1,98%
Przepis na Zdrowie1,48%-
National. Geographic. Traveler1,45%1,66%
Kuchnia1,44%2,14%
Chip1,42%1,60%
Twój Maluszek1,41%1,86%
Wróżka1,33%1,50%
M jak Mama1,31%1,57%
Przepis na Ogród1,31%1,32%
Burda1,29%1,38%
Bravo Girl1,29%1,44%
Majster1,25%1,25%
Film1,24%1,66%
Na ścieżkach życia1,15%1,12%
Forbes1,13%1,45%
21. wiek1,09%0,93%
Vita1,05%1,69%
InStyle1,01%1,22%
Zbuduj Dom0,96%1,13%
Gotuj Krok po Kroku0,92%-
Twist0,87%0,96%
Reader's Digest0,87%1,21%
Weranda0,85%0,75%
Sól i Pieprz0,78%1,08%
Shape0,75%0,99%
Podróże0,75%0,75%
Sukces0,72%0,69%
Voyage0,68%0,81%
Hot Moda & Shopping0,68%0,81%
Fun Club0,53%0,44%
Architektura-Murator0,47%0,46%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,46%-
Żagle0,46%0,48%
Maxim Polska0,46%-


Wśród dwumiesięczników i kwartalników najchętniej czytanym magazynem zostało “Samo Zdrowie”
(Burda Media Polska). W analizowanym okresie sięgało po nie 2,45 proc. pytanych, rok wcześniej tytuł ten był miesięcznikiem.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem wynoszącym 2,28 proc., a na trzecim - „Auto Świat 4x4” (także Ringier Axel Springer Polska), którego czytelnictwo wyniosło 1,85 proc. 

Wirtualnemedia.plmarzec 2012-sierpień 2012marzec 2011-sierpień 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Samo Zdrowie (kwartalnik)2,45%-
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,28%3,12%
Auto Świat 4x41,85%2,12%
Komputer Świat Gry1,52%1,73%
Komputer Świat Ekspert1,31%1,49%
Sól i Pieprz1,16%-
Rodzice (kwartalnik)1,10%1,56%
Play0,71%0,47%
Elle Decoration0,58%0,69%
Weranda Country0,35%0,31%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,23%0,19%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2011 do sierpnia 2011 roku na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytany w naszym kraju, ale czołówka traci

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anka
To nie czytelnictwo, tylko odpowiedź na pytanie: JAKIE ZNA PANI TYTU ŁY...
a takie, bo są najdłużej na rynku.
odpowiedź
User
Gosia
zapraszam. www.salazar.pl
odpowiedź