Twitter wyświetla wpływowym użytkownikom mniej reklam, by zatrzymać ich w serwisie
Według nieoficjalnych informacji serwis Twitter stara się wyświetlać na kontach popularnych użytkowników serwisu mniej reklam niż zwykle. Ten zabieg ma sprawić, że autorzy z największą liczbą obserwujących nie porzucą Twittera zniechęceni do niego zbyt nachalnym przekazem reklamowym.
Informacje na temat nowej polityki Twittera dostarczył serwis re/code opierając się na informacjach od pragnących zachować anonimowość pracowników serwisu.
Według doniesień szefostwo Twittera kilka miesięcy temu zdecydowało, że niektórzy użytkownicy platformy nie będą oglądać na swoich kontach tak dużej liczby reklam, jak ma to miejsce w wypadku większości osób korzystających z Twittera. Chodzi o tych użytkowników, którzy są dla Twittera najcenniejsi - posiadają wielu obserwujących, a ich tweety powodują szeroką reakcję odbiorców i ich zaangażowanie.
Informatorzy re/code przyznali, że na podstawie wewnętrznych ocen dokonywanych przez pracowników Twittera najbardziej wpływowi użytkownicy są dzieleni na dwie grupy – jedna z nich nie otrzymuje na konta żadnych reklam, do drugiej zaś kierowany jest jedynie ograniczony przekaz reklamowy.
Pracownicy Twittera zaprzeczyli na razie przypuszczeniom, że ograniczając liczbę reklam dla wybranych użytkowników serwis przygotowuje się do wprowadzenia w przyszłości wersji serwisu pozbawionej reklam w zamian za miesięczną opłatę.
W ub.r. Twitter zanotował 2,2 mld dol. przychodu, z czego większa część pochodziła z opłat od reklamodawców. W listopadzie ub.r. w Polsce portal odwiedziło 4,08 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), globalnie serwis ma ponad 320 mln odbiorców.
Dołącz do dyskusji: Twitter wyświetla wpływowym użytkownikom mniej reklam, by zatrzymać ich w serwisie