Twitter inwestuje 70 mln dol. w SoundCloud na rozwój płatnej oferty Go
Twitter dofinansował kwotą 70 mln dol. muzyczną platformę streamingową SoundCloud. Dzięki inwestycji serwis ma rozwinąć płatną ofertę dostępu do nagrań. W całej rundzie finansowania SoundCloud chce pozyskać 100 mln dol., co ma zwiększyć jego wycenę do 700 mln.
O inwestycji Twittera w SoundCloud poinformowały zachodnie serwisy (m.in. Bloomberg). Obie strony potwierdziły transakcję, nie chciały jej jednak komentować.
Platforma SoundCloud funkcjonuje w sieci od 2007 r. i ma w dużym stopniu charakter społecznościowy. Artyści mogą umieszczać w serwisie swoje utwory, a użytkownicy oceniać je w komentarzach. Obecnie z serwisu korzysta ok. 12 mln twórców i 175 mln internautów miesięcznie. Większość z nich wybiera darmowy dostęp do SoundCloud, który wiąże się z koniecznością oglądania reklam. Z kolei płatne abonamenty SoundCloud Pro (7 lub 15 dol. miesięcznie) są wykorzystywane głównie przez wykonawców, pozwalając im zamieszczać więcej niż 12 godzin muzyki oraz udostępniając dodatkowe narzędzia analityczne.
W marcu br. SoundCloud poinformował o uruchomieniu w USA platformy subskrypcyjnej o nazwie Go. Pieniądze zadeklarowane przez Twittera w dużej części mają posłużyć do rozwoju tej nowej usługi.
70 mln od Twittera to tylko część większej rundy finansowania, w której SoundCloud stara się pozyskać ok. 100 mln zł. Jeżeli plan się powiedzie to wycena SoundCloud wzrośnie do ponad 700 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: Twitter inwestuje 70 mln dol. w SoundCloud na rozwój płatnej oferty Go