TVP1 nowym liderem. Duży spadek Polsatu i TVN. „M jak miłość” hitem tygodnia
W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 1 do 7 czerwca 2015 roku zmniejszył się o 1,43 pkt. proc. do 11,13 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta jednak zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 2,28 pkt. proc. i wyniósł 10,70 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,18 proc., po spadku o 0,54 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,56 proc.; do góry o 0,67 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TV Puls (3,50 proc.; + 0,59 pkt. proc.), TV4 (3,28 proc.; + 0,37 pkt. proc.), TVP Seriale (1,63 proc.; + 0,33 pkt. proc.), Puls 2 (1,61 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TV6 (1,24 proc.; + 0,13 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,17 proc.; + 0,11 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,14 proc.; + 0,10 pkt. proc.), Polo TV (1,07 proc.; + 0,13 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,97 proc.; + 0,09 pkt. proc.) i Polsat Sport (0,84 proc.; + 0,09 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 25.05 - 31.05.2015 r. | 01.06 - 07.06.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 771 909 | 12,56% | 650 089 | 11,13% |
2 | Polsat | 797 910 | 12,98% | 625 076 | 10,70% |
3 | TVN | 658 554 | 10,72% | 594 688 | 10,18% |
4 | TVP2 | 546 511 | 8,89% | 558 201 | 9,56% |
5 | TV PULS | 178 852 | 2,91% | 204 339 | 3,50% |
6 | TV4 | 178 945 | 2,91% | 191 535 | 3,28% |
7 | TVP INFO | 223 733 | 3,64% | 183 291 | 3,14% |
8 | TVN24 | 193 939 | 3,16% | 176 216 | 3,02% |
9 | TVN7 | 194 353 | 3,16% | 174 330 | 2,99% |
10 | TVP Seriale | 79 942 | 1,30% | 95 311 | 1,63% |
11 | Puls 2 | 95 839 | 1,56% | 93 960 | 1,61% |
12 | Polsat2 | 84 024 | 1,37% | 80 834 | 1,38% |
13 | TTV - Twoja Telewizja | 87 576 | 1,42% | 80 759 | 1,38% |
14 | TV6 | 67 927 | 1,11% | 72 662 | 1,24% |
15 | TVP Regionalna | 64 993 | 1,06% | 68 548 | 1,17% |
16 | TVP Rozrywka | 63 859 | 1,04% | 66 598 | 1,14% |
17 | Polsat News | 74 295 | 1,21% | 65 093 | 1,11% |
18 | Polo TV | 57 996 | 0,94% | 62 575 | 1,07% |
19 | Stopklatka | 53 907 | 0,88% | 56 448 | 0,97% |
20 | Polsat Sport | 46 178 | 0,75% | 49 103 | 0,84% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 2,54 pkt. proc. do 12,17 proc. udziału. Drugi był TVN, którego udział zmniejszył się o 1,24 pkt. proc. do 11,22 proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji, po wzroście o 0,60 proc., wyniósł 8,17 proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 1,02 pkt. proc. do 7,65 proc.).
Wszyscy 16-49 | 25.05 - 31.05.2015 r. | 01.06 - 07.06.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 361 208 | 14,71% | 282 328 | 12,17% |
2 | TVN | 306 167 | 12,46% | 260 374 | 11,22% |
3 | TVP2 | 185 887 | 7,57% | 189 641 | 8,17% |
4 | TVP1 | 212 952 | 8,67% | 177 578 | 7,65% |
5 | TV PULS | 83 696 | 3,41% | 98 886 | 4,26% |
6 | TV4 | 77 299 | 3,15% | 79 831 | 3,44% |
7 | TVN7 | 81 351 | 3,31% | 72 889 | 3,14% |
8 | TVN24 | 69 329 | 2,82% | 60 386 | 2,60% |
9 | Puls 2 | 42 813 | 1,74% | 43 057 | 1,86% |
10 | TVP Seriale | 35 227 | 1,43% | 41 386 | 1,78% |
11 | TTV - Twoja Telewizja | 40 714 | 1,66% | 39 809 | 1,72% |
12 | Polo TV | 39 227 | 1,60% | 38 687 | 1,67% |
13 | TV6 | 31 979 | 1,30% | 35 384 | 1,52% |
14 | TVP INFO | 41 756 | 1,70% | 32 064 | 1,38% |
15 | Polsat2 | 34 054 | 1,39% | 29 934 | 1,29% |
16 | Stopklatka | 25 204 | 1,03% | 27 438 | 1,18% |
17 | TVP Rozrywka | 24 054 | 0,98% | 25 228 | 1,09% |
18 | TVN Turbo | 17 379 | 0,71% | 20 953 | 0,90% |
19 | Eska TV | 21 259 | 0,87% | 20 949 | 0,90% |
20 | TVN Style | 20 365 | 0,83% | 20 809 | 0,90% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem. Duży spadek Polsatu i TVN. „M jak miłość” hitem tygodnia