TVP Info i Polsat News w górę, a TVN 24 - w dół
TVP Info i Polsat News to stacje informacyjne, które miały wewrześniu br. większą oglądalność i udział w rynku niż rokwcześniej. Straciły za to TVN 24, Superstacja, TVN CNBC Biznes orazminimalnie TV Biznes - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Stały lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacjaTVP Info, przyciągała w zeszłym miesiącu średniocodziennie 250,6 tys. widzów, czyli o 6,2 proc. więcej niż wanalogicznym miesiącu ub.r., a jej udział w rynku wzrósł z 4,40proc. do 4,58 proc. Spadek zanotowała konkurencyjna TVN24 - jej widownia zmniejszyła się o 1,76 proc. do 148,3tys. osób, a udział zmalał o 0,10 pkt proc. do 2,71 proc. - wynikaz danych AGB Nielsen Media Research.
Wzrost dotyczył za to znajdującego się na pozycji trzeciejkanału Polsat News, który we wrześniu br. oglądałośrednio 18,5 tys. widzów, czyli aż o 72,99 proc. więcej niż rokwcześniej, a udział stacji wzrósł z 0,20 proc. do 0,34 proc. Zkolei czwarta w rankingu Superstacja straciła we wrześniu br.relatywnie najwięcej widzów ze wszystkich kanałów informacyjnych.Jej oglądalność spadła bowiem o 15,43 proc. i wyniosła zaledwie 9tys. widzów, a udział w rynku zmniejszył się z 0,20 proc. do 0,16proc.
Wśród kanałów biznesowych, oglądalność TVBiznes pozostała w zeszłym miesiącu w zasadzie naniezmienionym poziomie 1,5 tys. widzów (stacja zanotowała minimalnyspadek o 0,75 proc.) przy takim samym udziale w rynku wynoszącym0,05 proc. O wiele gorzej radził sobie natomiast konkurencyjnykanał TVN CNBC Biznes, którego widownia zmalała aż o 56,58 proc. do1,5 tys. widzów, a udział spadł z 0,07 proc. do 0,03 proc.
Z kolei wśród widzów mieszkających w miastach powyżej100 tys. mieszkańców liderem pod względem oglądalności także byłkanał TVP Info, ale miał on tutaj niższy udział niż w grupie 4+,wynoszący 4,12 proc. Wyższy udział niż w całej populacjizanotowała za to TVN 24 (3,35 proc.). Słabo w dużych miastachradził sobie Polsat News - jego udział we wrześniu br. to byłozaledwie 0,14 proc. (choć stacja odnotowała niemal trzykrotnywzrost w porównaniu do września ub.r.), co było wynikiem gorszym odSuperstacji (0,21 proc.).
Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych wewrześniu br.
Dołącz do dyskusji: TVP Info i Polsat News w górę, a TVN 24 - w dół