TVN24 w grudniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wirtualnemedia.pl w TOP3 w swojej kategorii
Stacja TVN24 zajęła pierwsze miejsce w grudniowej odsłonie rankingu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Po raz pierwszy w ścisłej czołówce najczęściej cytowanych redakcji internetowych znalazły się Wirtualnemedia.pl.
W grudniu pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów trzeci raz z rzędu zajmuje TVN24 z wynikiem przeszło 4,2 tys. wzmianek. Na drugim miejscu podium znajduje się Onet, który awansował aż o cztery pozycje i uzyskał 3,6 tys. cytowań. Trzecie miejsce należy do “Gazety Wyborczej”, do informacji której inne media odnosiły się ponad 3,4 tys. razy.
Historycznie wysokie, jedenaste miejsce (wzrost o trzy pozycje) w zestawieniu odnotowują Wirtualnemedia.pl, które w grudniu cytowano ponad 1,8 tys. razy. Nasz portal szeroko i na bieżąca relacjonował zmiany w mediach publicznych. Jako pierwszy podaliśmy m.in. informację, że Michał Rachoń, wcześniej związany z TVP, objął stanowisko dyrektora programowego Telewizji Republika.
Wirtualnemedia.pl w TOP3 mediów internetowych
W grudniu Wirtualnemedia.pl po raz pierwszy znalazły się na podium najczęściej cytowanych mediów internetowych, z wynikiem 1847 cytowań. Wyprzedzają nas jedynie Onet i Wirtualna Polska.
Najbardziej opiniotwórcze media drukowane - „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Fakt”
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w grudniu zajmuje „Gazeta Wyborcza”, którą cytowano ponad 3,4 tys. razy. Na drugiej pozycji z wynikiem ponad 3,2 tys. powołań znajduje się Rzeczpospolita. Trzecią pozycję – z liczbą 2,2 tys. wzmianek – zajmuje „Fakt”.
W kategorii tygodników i dwutygodników miejsce pierwsze w grudniu zajęła „Viva” z liczbą 485 odwołań. Drugie miejsce w związku z awansem o dwie pozycje zajmuje „Do Rzeczy”. Podium zamyka „Wprost”, do informacji którego odnoszono się 370 razy.
Pierwszą trójkę miesięczników i dwumiesięczników tworzą „Forbes”, „Press” i „Twój Styl”.
Najbardziej opiniotwórcze telewizje i stacje radiowe
TVN24 dzięki przeszło 4,2 tys. odwołaniom w innych mediach utrzymuje pozycję lidera wśród stacji telewizyjnych. Drugie miejsce należy do Polsat News z liczbą ponad 2,6 tys. powołań. Na trzecim miejscu – z liczbą ponad 2,1 tys. cytowań – znajduje się TVP Info.
Liderem stacji radiowych w rankingu IMM w grudniu było Radio ZET. Drugie miejsce należy do RMF FM, na które inne media powoływały się ponad 2,3 tys. razy. Na trzeciej pozycji znajduje się natomiast Program I Polskiego Radia, który cytowano przeszło 1,2 tys. razy.
Business Insider i „Rzeczpospolita” na czele mediów o profilu ekonomiczno–biznesowym
Business Insider z liczbą 751 cytowań zajmuje pierwsze miejsce w rankingu portali biznesowych. Druga pozycja należy do Money, do którego odwoływano się 585 razy. Trzecia miejsce – z liczbą 158 cytowań – zajmuje Bankier.
Na czołowym miejscu podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym pozostaje „Rzeczpospolita”, która wyprzedza „Dziennik Gazetę Prawną” oraz „Forbes”.
Media tematyczne w grudniu
Na czołowej pozycji rankingu mediów o tematyce zdrowotnej utrzymuje się Rynek Zdrowia, przed Medonetem i „Pulsem Medycyny”.
Grudzień to kolejny miesiąc, w którym TVP Sport znajduje się na pierwszej pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych mediów sportowych. Kolejne miejsca na podium zajmują „Przegląd Sportowy” – 840 powołań i Meczyki – 813 cytowań.
Gazeta Krakowska liderem zestawienia mediów regionalnych
W grudniu liderem wśród mediów regionalnych zostaje „Gazeta Krakowska”, która uzyskała 164 odwołania i tym samym awansowała z drugiej pozycji na pierwszą. Aż o cztery miejsca w górę przesunął się natomiast „Głos Wielkopolski” z 95 cytatami. Na trzeciej pozycji rankingu plasuje się „Gazeta Wrocławska” z liczbą 84 cytowań.
Ringier Axel Springer liderem wydawnictw
Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw zajmuje grupa Ringier Axel Springer. Na drugim miejscu znajduje się Agora z liczbą ponad 7,8 tys. wzmianek. Ostatnie miejsce podium należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą niespełna 5,8 tys. odwołań.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 57 828 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Dołącz do dyskusji: TVN24 w grudniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wirtualnemedia.pl w TOP3 w swojej kategorii