SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN24 w grudniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wirtualnemedia.pl w TOP3 w swojej kategorii

Stacja TVN24 zajęła pierwsze miejsce w grudniowej odsłonie rankingu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Po raz pierwszy w ścisłej czołówce najczęściej cytowanych redakcji internetowych znalazły się Wirtualnemedia.pl. 

W grudniu pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów trzeci raz z rzędu zajmuje TVN24 z wynikiem przeszło 4,2 tys. wzmianek. Na drugim miejscu podium znajduje się Onet, który awansował aż o cztery pozycje i uzyskał 3,6 tys. cytowań. Trzecie miejsce należy do “Gazety Wyborczej”, do informacji której inne media odnosiły się ponad 3,4 tys. razy.

Historycznie wysokie, jedenaste miejsce (wzrost o trzy pozycje) w zestawieniu odnotowują Wirtualnemedia.pl, które w grudniu cytowano ponad 1,8 tys. razy. Nasz portal szeroko i na bieżąca relacjonował zmiany w mediach publicznych. Jako pierwszy podaliśmy m.in. informację, że Michał Rachoń, wcześniej związany z TVP, objął stanowisko dyrektora programowego Telewizji Republika. 


Wirtualnemedia.pl w TOP3 mediów internetowych

W grudniu Wirtualnemedia.pl po raz pierwszy znalazły się na podium najczęściej cytowanych mediów internetowych, z wynikiem 1847 cytowań. Wyprzedzają nas jedynie Onet i Wirtualna Polska.

Najbardziej opiniotwórcze media drukowane - „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Fakt” 
 
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w grudniu zajmuje „Gazeta Wyborcza”, którą cytowano ponad 3,4 tys. razy. Na drugiej pozycji z wynikiem ponad 3,2 tys. powołań znajduje się Rzeczpospolita. Trzecią pozycję – z liczbą 2,2 tys. wzmianek – zajmuje „Fakt”.


W kategorii tygodników i dwutygodników miejsce pierwsze w grudniu zajęła „Viva” z liczbą 485 odwołań. Drugie miejsce w związku z awansem o dwie pozycje zajmuje „Do Rzeczy”.  Podium  zamyka „Wprost”, do informacji którego odnoszono się 370 razy.  

Pierwszą trójkę miesięczników i dwumiesięczników tworzą „Forbes”, „Press” i „Twój Styl”. 

Najbardziej opiniotwórcze telewizje i stacje radiowe 
TVN24 dzięki przeszło 4,2 tys. odwołaniom w innych mediach utrzymuje pozycję lidera wśród stacji telewizyjnych. Drugie miejsce należy do Polsat News z liczbą ponad 2,6 tys. powołań. Na trzecim miejscu – z liczbą ponad 2,1 tys. cytowań – znajduje się TVP Info.

Liderem stacji radiowych w rankingu IMM w grudniu było Radio ZET.  Drugie miejsce należy do RMF FM, na które inne media powoływały się ponad 2,3 tys. razy. Na trzeciej pozycji znajduje się natomiast Program I Polskiego Radia, który cytowano przeszło 1,2 tys. razy.

Business Insider i „Rzeczpospolita” na czele mediów o  profilu ekonomiczno–biznesowym

Business Insider z liczbą 751 cytowań zajmuje pierwsze miejsce w rankingu portali biznesowych. Druga pozycja należy do Money, do którego odwoływano się 585 razy. Trzecia miejsce – z liczbą 158 cytowań – zajmuje Bankier.


Na czołowym miejscu podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym pozostaje „Rzeczpospolita”, która wyprzedza „Dziennik Gazetę Prawną” oraz „Forbes”.

Media tematyczne w grudniu

Na czołowej pozycji rankingu mediów o tematyce zdrowotnej utrzymuje się Rynek Zdrowia, przed Medonetem i „Pulsem Medycyny”.

Grudzień to kolejny miesiąc, w którym TVP Sport znajduje się na pierwszej pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych mediów sportowych. Kolejne miejsca na podium zajmują „Przegląd Sportowy” – 840 powołań i Meczyki – 813 cytowań.

Gazeta Krakowska liderem zestawienia mediów regionalnych
 
W grudniu liderem wśród mediów regionalnych zostaje „Gazeta Krakowska”, która uzyskała 164 odwołania i tym samym awansowała z drugiej pozycji na pierwszą. Aż o cztery miejsca w górę przesunął się natomiast „Głos Wielkopolski” z 95 cytatami. Na trzeciej pozycji rankingu plasuje się „Gazeta Wrocławska” z liczbą 84 cytowań.

Ringier Axel Springer liderem wydawnictw 
 
Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw zajmuje grupa Ringier Axel Springer. Na drugim miejscu znajduje się Agora z liczbą ponad 7,8 tys. wzmianek. Ostatnie miejsce podium należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą niespełna 5,8 tys. odwołań.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 57 828 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Dołącz do dyskusji: TVN24 w grudniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wirtualnemedia.pl w TOP3 w swojej kategorii

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Guslaw
Biada nam, oj biada jak się to widzi.
9 1
odpowiedź
User
Fred
We wszystkich mediach na pierwszym miejscu reklama a potem nic ewentualnie bzdury. Polityka samo dno.
2 1
odpowiedź
User
Gość X
Czekamy na powrót Trójki do top 10.
0 0
odpowiedź