TVN podnosi deklarowane średnie ceny reklam o 14 proc.
Biuro Reklamy TVN Media ogłosiło tzw. deklarowane średnie ceny cennikowe brutto na każdy miesiąc 2019 roku. Są one przeciętnie o 13,9 proc. wyższe od tych obowiązujących w bieżącym roku.
TVN Media, podobnie jak dotychczas, wprowadzając nową politykę handlową na 2019 rok, będzie kontynuować zasadę gwarancji średniej ceny cennikowej dla klientów TVN.
Podając je deklaruje, że średnia cena bloków reklamowych w danym miesiącu nie będzie wyższa od tej gwarantowanej. Ceny te podawane są dla reklamodawców, którzy zadeklarują 100 proc. zakupu cennikowego w całym 2019 roku - czyli takich, którzy będą kupować czas reklamowy w TVN tylko po cenach z cennika, a nie np. w pakietach GRP. Taki reklamodawca może dostać
Dodatkowy rabat w przypadku, gdy średnia cena bloków reklamowych w danym miesiącu w godzinach 6-2 w programie TVN będzie wyższa od ceny zadeklarowanej przez TVN Media jako gwarantowana na 2019 rok. Wartość rabatu zostanie obliczona jako różnica między ceną danego miesiąca a ceną opublikowaną podzieloną przez cenę danego miesiąca.
Najwyższe ceny gwarantowane - powyżej 20 tys. zł - obowiązywać będą w marcu, kwietniu, maju oraz we wrześniu, październiku, listopadzie i grudniu. I tak gwarantowana średnia cena cennikowa na marzec 2019 roku wynosi 20 500 zł (rok wcześniej 18 128 zł, wszystkie podane ceny dotyczą emisji spotów 30-sek.), na kwiecień 2019 roku wynosi 23 300 zł (w kwietniu br. było to 21 361 zł), na maj 2019 roku – 22 102 zł (w br. było to 19 858 zł).
Średnia cena cennikowa na wrzesień 2019 roku to 26 000 zł (po wzroście w skali roku z 22 424 zł), na październik – 24 805 zł (po wzroście z 22 801 zł), a na listopad – 26 329 zł (po wzroście z 22 808 zł), zaś na grudzień – 21 261 zł (po wzroście z 18 670 zł).
Najniższe ceny gwarantowane obowiązywać będą w styczniu oraz w okresie letnim, czyli w lipcu i sierpniu. Cena na styczeń 2019 roku wynosi 8 700 zł (wobec 8 110 zł w styczniu br.), na lipiec – 10 409 zł ( w lipcu br. - 8 073 zł), zaś na sierpień – 11 040 zł (w sierpniu br. 9 100 zł).
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN podnosi deklarowane średnie ceny reklam o 14 proc.
Widac, jakie maja cisnienie