TVN liderem wpływów reklamowych w 2013. Najwięcej w telewizji wydał Aflofarm
Stacja TVN była liderem pod względem cennikowych wpływów reklamowych w 2013 roku. Najwięcej na reklamę w telewizji w ub.r. wydał Aflofarm, który wyprzedził Orange.
Cennikowe wpływy reklamowe TVN w 2013 roku wyniosły 3,96 mld zł, czyli o 13,98 proc. więcej niż rok wcześniej. Stacja utrzymała pozycję lidera - wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się Polsat z 3,27 mld zł wpływów reklamowych. To o 7,58 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia była TVP1, notująca wzrost o 2,92 proc. do 1,91 mld zł, a czwarta - TVP2 (1,57 mld zł, wzrost o 20,77 proc., największy wśród czterech głównych stacji).
Tuż za tzw. “wielką czwórką” znalazł się informacyjny kanał TVN24. Jego przychody reklamowe wyniosły w ub.r. 428 mln zł po wzroście względem 2012 roku o 29,84 proc.
Największy wzrost wpływów reklamowych w 2013 roku, wynoszący 67,21 proc., zanotował jednak kanał TVN7, plasujący się na pozycji 12. Jego przychody wyniosły 329 mln zł.
Z kolei najwięcej straciła będąca na miejscu 16. muzyczna Viva Polska. Jej wpływy poszły w dół o 20,44 proc. i wyniosły 272 mln zł. Spadki przychodów zanotowały jeszcze dwie stacje - AXN (stracił 6,78 proc.) i National Geographic Channel (- 1,51 proc.).
>>> TVP1, TVN, Polsat i TVP2 mocno w dół w 2013 r. (top 122)
Wirtualnemedia.pl | Cennikowe wpływy reklamowe | |
Stacja | 2012 | 2013 |
TVN | 3 476 875 020 | 3 962 777 300 |
Polsat | 3 039 733 997 | 3 270 032 416 |
TVP1 | 1 851 618 675 | 1 905 744 270 |
TVP2 | 1 299 484 320 | 1 569 384 074 |
TVN24 | 329 774 534 | 428 189 200 |
Eska TV | 261 771 630 | 427 502 605 |
Discovery | 376 984 465 | 412 405 155 |
Polo TV | 254 867 375 | 389 185 795 |
AXN | 389 942 961 | 363 523 375 |
TV4 | 322 886 870 | 360 771 040 |
Disney Channel | 316 485 908 | 341 087 878 |
TVN7 | 196 618 230 | 328 765 711 |
TV PULS | 203 757 986 | 313 216 172 |
TLC | 278 280 620 | 292 024 805 |
Comedy Central | 260 011 050 | 277 687 515 |
VIVA Polska | 341 437 720 | 271 643 575 |
Investigation Discovery | 163 973 435 | 260 843 825 |
Polsat2 | 183 055 548 | 234 926 050 |
Kino Polska | 160 789 220 | 231 480 805 |
National Geographic | 234 409 430 | 230 866 995 |
Wśród reklamodawców, którzy cennikowo wydali najwięcej na reklamę w telewizji, na pierwsze miejsce z drugiego awansowała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki w 2013 roku wzrosły względem 2012 roku o 17,05 proc. do 765 mln zł.
Na drugie miejsce spadła sieć komórkowa Orange. Jej wydatki poszły w dół o 9,48 proc. do 610 mln zł. Trzecia lokata należała - bez zmian - do Unilevera (580 mln zł, spadek o 3,58 proc.).
Na największy wzrost wydatków reklamowych zdecydowało się Nestle (+ 45,84 proc.), a wydatki najbardziej obciął operator T-Mobile (- 10,21 proc.).
Firma | Wydatki reklamowe | |
2012 | 2013 | |
AFLOFARM | 653 943 274 | 765 421 311 |
PTK CENTERTEL (ORANGE) | 673 583 914 | 609 710 800 |
UNILEVER | 601 471 166 | 579 928 868 |
PROCTER & GAMBLE | 479 930 741 | 468 475 946 |
RECKITT BENCKISER | 379 859 575 | 456 146 281 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA (T-MOBILE) | 492 763 521 | 442 439 707 |
NESTLE | 300 603 388 | 438 399 525 |
FERRERO | 319 107 106 | 401 528 911 |
POLKOMTEL SA | 369 983 286 | 400 228 772 |
US PHARMACIA INC. | 377 314 539 | 371 665 516 |
Dołącz do dyskusji: TVN liderem wpływów reklamowych w 2013. Najwięcej w telewizji wydał Aflofarm