TVN CNBC Biznes mniej popularny od TV Biznes
Z pierwszych udostępnionych danych o oglądalności stacji TVN CNBC Biznes wynika, iż kanał ten cieszy się o 44 proc. mniejszą średnią widownią niż TV Biznes. Jednak stacja biznesowa TVN-u ma także o 44 proc. niższy zasięg techniczny od kanału ekonomicznego Polsatu.
Średnia oglądalność TV Biznes w okresie od 1 do 10 kwietnia br. wyniosła 2581 widzów przy udziale w rynku na poziomie 0,04 proc., zaś TVN CNBC Biznes przyciągało w tym okresie 1451 oglądających, a udział stacji wynosił 0,03 proc. - wynika z analizy przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl przez AGB Nielsen Media Research.
Jeszcze większą różnicę widać w zasięgach obu stacji. W analizowanym okresie kanał biznesowy Polsatu przynajmniej przez 1 min. oglądało średnio 520 tys. osób, natomiast w przypadku stacji TVN-u było to 252 tys. widzów.
1.04 - 10.04.2008 | Wszyscy 4+ | |||
Stacja | AMR | SHR % | RCH (zasięg) | RCH % (zasięg) |
TVN CNBC Biznes | 1451 | 0,03% | 252 432 | 0,70% |
TV Biznes | 2581 | 0,04% | 519 533 | 1,45% |
1.04 - 10.04.2008 | Kabel-satelita | |||
Stacja | AMR | SHR % | RCH (zasięg) | RCH % (zasięg) |
TVN CNBC Biznes | 1451 | 0,04% | 252 432 | 1,26% |
TV Biznes | 2581 | 0,08% | 519 533 | 2,60% |
Jedną z przyczyn różnic w popularności obu stacji jest z pewnością różnica ich zasięgów technicznych. Według danych AGB NMR, w marcu TV Biznes docierało do 33,4 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju, zaś TVN CNBC Biznes - do 18,8 proc.
Stacja | zasięg w panelu AGB NMR w w marcu w proc. |
TVN CNBC Biznes | 18,8 |
TV Biznes | 33,4 |
Poza przewagą nad TVN CNBC Biznes dane telemetryczne pokazują, że
stacja TV Biznes kilka razy poprawiła swoje wyniki w porównaniu do
analogicznego okresu zeszłego roku. W okresie od 1 do 10 kwietnia
2007 roku oglądało ją bowiem średnio tylko 875 widzów, przy udziale
na poziomie 0,01 proc. i przeciętnym zasięgu wynoszącym 256 tys.
osób.
Dołącz do dyskusji: TVN CNBC Biznes mniej popularny od TV Biznes