Turniej Czterech Skoczni w TVP1 stracił widzów, słaby występ Polaków
Średnio 3,73 mln osób oglądało w TVP1 zakończony we wtorek 64. Turniej Czterech Skoczni. To o 830 tys. widzów mniej niż rok temu, ale mimo to transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 2,58 mln zł.
Turniej odbywał się w okresie od 27 grudnia 2015 roku do 6 stycznia 2016 roku - TVP1 w tym czasie pokazała cztery właściwe konkursy. Ich średnia widownia na wyniosła 3,73 mln osób. Przełożyło się to na 25,50 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, ubiegłoroczną edycję TCS oglądało więcej widzów. Śledziło ją bowiem 4,55 mln osób przy 31,97 proc. udziału w grupie 4+ oraz 26,07 proc. w grupie 16-49 . Trzeba jednak dodać, że w ub.r. TVP1 pokazywała też kwalifikacje do konkursów głównych.
Największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który w Jedynce oglądało 3,84 mln widzów. Na drugim miejscu znalazły się zawody w Innsbrucku z oglądalnością na poziomie 3,81 mln osób.
Oglądalność topowych konkursów
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|
Wszyscy 4+ |
|||
Konkurs |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
BISCHOFSHOFEN |
06-01-2016 |
16:58:47 |
19:06:50 |
3 840 685 |
24,11% |
INNSBRUCK |
03-01-2016 |
14:00:03 |
16:00:00 |
3 812 455 |
27,50% |
GARMISCH-PARTENKIRCHEN |
01-01-2016 |
13:59:56 |
16:17:57 |
3 639 116 |
25,88% |
TVP1 w czasie pokazywania zawodów była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł już tylko 8,63 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (8,15 proc.) oraz TVP2 (8,02 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była liderem, ale drugie miejsce zajął TVN przed Polsatem.
Widownia TCS na tle konkurencji
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
|
16-49 |
Stacja |
AMR |
SHR% |
SHR% |
TVP1 - TCS |
3 727 826 |
25,50% |
19,62% |
Polsat |
1 262 394 |
8,63% |
8,96% |
TVN |
1 190 902 |
8,15% |
10,77% |
TVP2 |
1 172 826 |
8,02% |
5,70% |
Wpływy TVP1 z reklam przy transmisjach 64. Turnieju Czterech Skoczni wyniosły 2,58 mln zł, podczas gdy rok wcześniej to 5,4 mln zł. Wówczas jednak Jedynka pokazywała też kwalifikacje - teraz transmitował je tylko kanał Eurosport 1 (dane cennikowe, bez rabatów).
Za spadek oglądalności TCS odpowiadał głównie słaby występ Polaków. W tym roku najwyższe miejsce z polskiej ekipy zajął Kamil Stoch. Znalazł się on jednak dopiero na pozycji 23. w klasyfikacji generalnej imprezy. Dwa oczka niżej uplasował się Stefa Hula. Maciej Kot był 32., a Dawid Kubacki - 35.
Dołącz do dyskusji: Turniej Czterech Skoczni w TVP1 stracił widzów, słaby występ Polaków