SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Turniej Czterech Skoczni stracił widzów, ale TVP1 dalej była liderem

Średnio 4,6 mln osób oglądało w TVP1 zakończony we wtorek 63. Turniej Czterech Skoczni. To o 1,3 mln widzów mniej niż rok temu, ale transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 5,4 mln zł.

Turniej odbywał się w okresie od 27 grudnia 2014 roku do 6 stycznia 2015 roku - TVP1 w tym czasie pokazała cztery właściwe konkursy i trzy zawody kwalifikacyjne. Ich średnia widownia na wyniosła 4,55 mln osób. Przełożyło się to na 31,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 26,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który w Jedynce oglądało 5,35 mln widzów. Na drugim miejscu znalazły się zawody w Innsbrucku z oglądalnością na poziomie 5,28 mln osób.

Top 3 konkursy

 

Wszyscy 4+

 

Transmisja

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

BISCHOFSHOFEN

06-01-2015

16:27:55

18:38:43

5 354 685

33,68%

INNSBRUCK

04-01-2015

13:59:03

16:21:48

5 281 067

37,02%

OBERSTDORF

28-12-2014

18:02:25

19:26:33

4 887 678

28,98%


TVP1 w czasie pokazywania zawodów była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, której udział wyniósł już tylko 8,37 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (8,31 proc.) oraz TVP2 (7,68 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była liderem, ale drugie miejsce zajął TVN przed Polsatem.

 

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - TCS

4 548 792

31,97%

26,07%

Polsat

1 210 046

8,37%

9,13%

TVN

1 202 080

8,31%

10,02%

TVP2

1 110 928

7,68%

6,19%


Transmitowana rok wcześniej 63. edycja Turnieju Czterech Skoczni miała zdecydowanie więcej widzów. W TVP1 oglądało ją średnio 5,8 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 40,98 proc. i 37,16 proc. (więcej na ten temat).

Trzeba jednak dodać, że wówczas Jedynka nie transmitowała kwalifikacji, a jedynie konkursy główne. Rok temu lepiej w TCS słabiej wypadli też Polacy - Kamil Stoch był wtedy na 7. miejscu klasyfikacji generalnej imprezy, a podczas zakończonej kilka dni temu edycji Turnieju zajął 10. pozycję. W zeszłym roku drugim najlepszym Polakiem był Maciej Kot, sklasyfikowany ostatecznie na miejscu 12., a teraz za Stochem znalazł się Piotr Żyła, ale dopiero na miejscu 19.

Wpływy TVP1 z reklam przy transmisjach 63. Turnieju Czterech Skoczni wyniosły 5,1 mln zł. W porównaniu do poprzedniej edycji imprezy były aż o 1,4 mln zł wyższe, ale tym razem transmisji z TCS było w Jedynce siedem a nie cztery jak rok temu (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Dołącz do dyskusji: Turniej Czterech Skoczni stracił widzów, ale TVP1 dalej była liderem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maniek
Konkursy były cztery. Tak trudno było wrzucić oglądalność każdego, a nie ograniczać się do "Top3"?
0 0
odpowiedź