Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane
W lutym br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 94 988 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 3,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,54 proc. do 50 593 egz.
Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 010 egz., po spadku o 10,35 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 18 185 egz. (obniżyła się ona o 27,02 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 17 963 egz., po spadku o 0,49 proc.
ZKDP | luty | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 157 984 | 94 988 | 94 988 | 159 978 | 98 610 | 98 610 | -3,67% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 87 280 | 50 741 | 50 593 | 109 000 | 56 606 | 56 556 | -10,54% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 170 | 24 040 | 24 010 | 59 962 | 26 882 | 26 782 | -10,35% |
Newsweek Polska Historia | 43 499 | 18 253 | 18 185 | 49 997 | 24 994 | 24 919 | -27,02% |
Focus Historia | 35 000 | 17 963 | 17 963 | 43 000 | 18 051 | 18 051 | -0,49% |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. prawie wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej - 20,82 proc. - też stracił „Newsweek Historia”.
Zyskał tylko magazyn „W Sieci Historii” - było to 7,62 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 157 984 | 94 988 | 94 988 | 158 076 | 106 405 | 106 405 | -10,73% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 87 280 | 50 741 | 50 593 | 101 500 | 59 025 | 58 777 | -13,92% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 170 | 24 040 | 24 010 | 56 880 | 22 339 | 22 309 | 7,62% |
Newsweek Polska Historia | 43 499 | 18 253 | 18 185 | 42 997 | 23 063 | 22 967 | -20,82% |
Focus Historia | 35 000 | 17 963 | 17 963 | 37 100 | 20 547 | 20 547 | -12,58% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane