SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane

W lutym br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 94 988 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 3,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,54 proc. do 50 593 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 010 egz., po spadku o 10,35 proc.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 18 185 egz. (obniżyła się ona o 27,02 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 17 963 egz., po spadku o 0,49 proc.

ZKDP

luty

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

157 984

94 988

94 988

159 978

98 610

98 610

-3,67%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

87 280

50 741

50 593

109 000

56 606

56 556

-10,54%

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

57 170

24 040

24 010

59 962

26 882

26 782

-10,35%

Newsweek Polska Historia

43 499

18 253

18 185

49 997

24 994

24 919

-27,02%

Focus Historia

35 000

17 963

17 963

43 000

18 051

18 051

-0,49%

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. prawie wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej - 20,82 proc. - też stracił „Newsweek Historia”.

Zyskał tylko magazyn „W Sieci Historii” - było to 7,62 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

luty

styczeń

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

157 984

94 988

94 988

158 076

106 405

106 405

-10,73%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

87 280

50 741

50 593

101 500

59 025

58 777

-13,92%

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

57 170

24 040

24 010

56 880

22 339

22 309

7,62%

Newsweek Polska Historia

43 499

18 253

18 185

42 997

23 063

22 967

-20,82%

Focus Historia

35 000

17 963

17 963

37 100

20 547

20 547

-12,58%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl