Threads straciła 20 proc. aktywnych użytkowników
Liczba codziennych aktywnych użytkowników aplikacji Threads (Meta) spadła o około 20 proc. we wtorek i środę w porównaniu z sobotą. Średni czas spędzony przez użytkownika na platformie skrócił się o 50 proc., z 20 minut do 10 minut.
CNBC, powołując się na dyrektora zarządzającego Sensor Tower, Anthony'ego Bartolacciego poinformowała, że liczba codziennych aktywnych użytkowników nowej sieci społecznościowej Threads spadła o około 20% we wtorek i środę w porównaniu z sobotą, a średni czas spędzony przez użytkownika na platformie skrócił się o połowę - z 20 minut do 10 minut.
- Te wczesne wyniki sugerują, że pomimo szumu wywołanego podczas premiery, Threads ma przed sobą długą drogę, aby zadomowić się w życiu większości użytkowników mediów społecznościowych – powiedział Bartolacci.
Według niego wsparcie Meta oraz integracja z Instagramem prawdopodobnie sprawiają, że Threads jest bardziej popularna niż inne usługi, ale wymaga to bardziej przekonującej propozycji wartości niż tylko „Twitter, ale bez Elona Muska”.
Dane z podobnej sieci, firmy zajmującej się analizą danych cyfrowych, pokazują podobne trendy. Pomiędzy szczytem 7 lipca a 11 lipca br. liczba codziennych aktywnych użytkowników Threads na telefonach z Androidem na całym świecie spadła o ponad 25 proc. Firma nie zakończyła jeszcze kalibracji swojego modelu na podstawie danych z iOS.
Zaangażowanie użytkowników Threads maleje
Wyniki badania Podobneweb wskazują również, że skrócił się czas korzystania z aplikacji: z około 20 minut odnotowanych 6 lipca do nieco ponad 8 minut 10 lipca.
- W ciągu weekendu zauważyliśmy pewien spadek zaangażowania, a w poniedziałek szacujemy, że Threads miał 36,6 miliona aktywnych użytkowników na Androidzie — powiedział David Carr, starszy menedżer ds. analityki w sieci. Dodał, że zainteresowanie aplikacją było początkowo bardzo duże, ale nie wszyscy użytkownicy zaczęli odwiedzać Threads tak często, jak inne portale społecznościowe.
The Verge poinformował, że użytkownicy opublikowali ponad 95 milionów wiadomości i 190 milionów polubień w ciągu pierwszego dnia po uruchomieniu.
Chociaż Threads jest wciąż w powijakach, to naturalne, że boom subskrybentów ustępuje, gdy użytkownicy odkrywają nową usługę i ustalają, czy społeczność i poruszane przez nią tematy są dla nich odpowiednie - zauważa CNBC.
Według rzecznika Meta, firma koncentruje się na zapewnieniu stabilności sieci społecznościowej, wprowadzaniu nowych funkcji i dalszym ulepszaniu usługi w nadchodzących miesiącach. Według CEO Marka Zuckerberga wzrost liczby abonentów do 100 milionów był organiczny, a nie był wynikiem promocji.
Meta uruchomiła konkurencyjną wobec Twittera aplikację Threads 6 lipca br. Jest teraz dostępna do pobrania w ponad 100 krajach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie i Japonii.
Według dyrektora generalnego Meta, Marka Zuckerberga, w ciągu pierwszych dwóch dni po uruchomieniu aplikacji Threads zarejestrowało się 70 milionów użytkowników .
Dołącz do dyskusji: Threads straciła 20 proc. aktywnych użytkowników