Telemetria Polska ruszyła z rekrutacją do panelu badawczego
Zespół Telemetrii Polska, który odpowiada za realizację projektu nowego, jednoźródłowego badania mediów rozpoczął rekrutację do panelu badawczego. Odbywa się to w ramach realizacji umowy między Instytutem Łączności PIB a Krajową Radą Radiofonii i Telewizji.
Od kwietnia 2018 roku trwają prace nad jednoźródłowym badaniem mediów, które ma skupiać się na jednoczesnym pomiarze korzystania z telewizji, internetu oraz radia. Do tej pory wybrano już partnerów w realizacji rekrutacji do badania - firmę Difference, a za technologię będzie odpowiadać Gemius.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem, jaki po raz pierwszy zaprezentowano podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, mikropanel badawczy, który liczy 500 mierników, ma zostać powiększony do minimum 1 tys. – urządzeń (oraz panelistów).
W drugiej fazie projektu - który jest planowany na trzeci kwartał 2020 roku - ma nastąpić budowa prototypu panelu opartego o ok. 5 tys. urządzeń pomiarowych. Ma on służyć m.in. do testów badania założycielskiego, być polem do eksperymentów badawczych i testów, które będą się odbywać również w oparciu o uwagi przedstawicieli mediów oraz reklamodawców. Na bazie prototypu i we współpracy z rynkiem miałby powstać docelowy panel badawczy.
Michał Wigurski, szef programu Telemetria Polska pytany przez portal Wirtualnemedia.pl czy w związku z pandemią koronawirusa prace ulegną opóźnieniu i harmonogram może być zmieniony odpowiada, że „wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem”. - Pracujemy zdalnie i na razie to się bardzo sprawdza – stwierdza.
We wtorek pisaliśmy o tym, że przedstawiciele rynku reklamy i mediów chcą zaproponować Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji własny model współpracy. Wedle tej propozycji chcieliby podzielić prace na trzy obszary działalności: technologię, badanie założycielskie oraz organizację badania. Podział ten ma być postulowany w zależności od wkładu finansowego w poszczególne obszary. Po stronie rynku miałaby leżeć odpowiedzialność za ostatnią w wymienionych kwestii.
Do tej pory Telemetria Polska proponowała przedstawicielom rynku udział w ciałach doradczych działających wokół projektu. Według zespołu propozycja dalszej pracy w grupach roboczych, jaką miała przedstawić teraz strona rynkowa była już jej wcześniej prezentowana.
Kiedy powstanie polski JIC?
Zintegrowane badanie mediów ma pokazać zmiany w konsumpcji mediów, co szczególnie widać wraz z rozwojem nielinearnej dystrybucji treści audio i wideo. Rośnie popularność platform VOD czy radia w internecie, dlatego przed rynkiem stoi wyzwanie, by kompleksowo pokazać zachowania Polaków na rynku medialnym. Dla reklamodawców z kolei całościowe ujęcie efektów ich działań przełoży się na dokładność pomiarów kampanii reklamowych. To oznacza efektywne wydawanie pieniędzy na rynku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku
W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy - 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.
Dołącz do dyskusji: Telemetria Polska ruszyła z rekrutacją do panelu badawczego