„Tele Świat” na czele sprzedaży w 2014 roku. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie w dwutygodniki
W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące rok wcześniej tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 349 951 egz. Była ona o 6,74 proc. mniejsza niż w 2013 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 194 970 egz., po spadku o 4,35 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca 2014 roku wyniósł 165 743 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 161 812 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od 7 kwietnia do końca ub.r. wynoszącym 142 845 egz. W 2013 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 142 845 egz.
„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w ub.r. na poziomie 56 748 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,65 proc.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 521 061 | 349 951 | 349 951 | 547 465 | 379 072 | 375 226 |
TV14 | 301 664 | 194 970 | 194 970 | 302 360 | 203 840 | 203 840 |
Tele Max | 257 697 | 165 743 | 165 743 | 245 833* | 161 812* | 161 812* |
Super TV | 249 593 | 150 173 | 150 173 | 227 098* | 142 845* | 142 845* |
Ekran TV | 106 109 | 56 748 | 56 748 | 109 526 | 65 720 | 65 720 |
* - wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
W grudniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem grudnia 2013 roku zmniejszył się o 11,90 proc. do poziomu 383 190 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (233 141 egz.; wzrost o 0,30 proc. - jedyny w zestawieniu).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 12,46 proc. do 63 867 egz.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 557 452 | 383 190 | 383 190 | 614 924 | 434 957 | 434 957 |
TV14 | 314 879 | 233 141 | 233 141 | 313 280 | 232 433 | 232 433 |
Tele Max | 274 956 | 170 772 | 170 772 | 239 761* | 160 201* | 160 201* |
Super TV | 256 539 | 167 651 | 167 651 | 220 975* | 141 843* | 141 843* |
Ekran TV | 103 610 | 63 867 | 63 867 | 110 578 | 72 957 | 72 957 |
* - wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele sprzedaży w 2014 roku. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie w dwutygodniki