„Taniec z gwiazdami” zarobił 46 mln zł, jesienią 12. edycja
Zakończona w niedzielę 11. edycja „Tańca z gwiazdami” miała o pół miliona widzów więcej niż nadawana rok wcześniej 9. edycja i wygrała z konkurencją. Wpływy reklamowe wyniosły 46 mln zł. Jesienią stacja nada kolejną serię show.
Średnia oglądalność 11. edycji tanecznego widowiska wyniosła 4,3 mln widzów, co dało TVN-owi 27,03 proc. udziału w grupie 4+ i 23,86 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
07-03-2010 | 4 577 667 | 27,99% | 25,68% |
14-03-2010 | 4 670 450 | 28,12% | 25,36% |
21-03-2010 | 4 633 925 | 28,32% | 25,35% |
28-03-2010 | 4 480 723 | 26,59% | 23,30% |
04-04-2010 | 3 848 158 | 25,79% | 22,99% |
25-04-2010 | 4 041 457 | 25,30% | 21,99% |
02-05-2010 | 3 710 595 | 26,42% | 22,72% |
09-05-2010 | 3 981 377 | 25,41% | 23,34% |
16-05-2010 | 4 363 045 | 27,26% | 23,86% |
23-05-2010 | 4 021 094 | 26,48% | 21,49% |
30-05-2010 | 3 777 830 | 24,40% | 20,94% |
13-06-2010 | 4 575 752 | 30,03% | 26,11% |
średnia | 4 269 697 | 27,03% | 23,86% |
W czasie nadawania show TVN zajmowała pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Stacji udało się wyprzedzić Jedynkę, która jeszcze rok temu, emitując „Ranczo” była liderem niedzielnego pasma po 20.00. Teraz jednak TVP 1 nadawała w czasie „TzG” - „Sport”, „Blondynkę”, seriale „Mała Moskwa” i „Sprawiedliwi” oraz filmy i z udziałem na poziomie 21,74 proc. zajęła drugie miejsce. Za TVN-em uplasowały się także: TVP 2 („Kabaretowy Klub Dwójki”, filmy; 14,76 proc.) i Polsat (gł. „Skazany na śmierć”, „CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 12,43 proc.). W grupie komercyjnej kolejność stacji była taka sama.
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN – Taniec z gwiazdami | 4 269 549 | 27,03% | 23,86% |
TVP 1 | 3 432 430 | 21,74% | 17,51% |
TVP 2 | 2 330 859 | 14,76% | 16,28% |
Polsat | 1 962 720 | 12,43% | 15,86% |
Wynik oglądalności 11. edycji „Tańca z gwiazdami” był o 470 tys. widzów lepszy od widowni nadawanej wiosną 2009 roku 9. edycji, którą śledziło 3,8 mln osób przy udziale na poziomie 23,08 proc. w 4+ i 21,58 proc. w 16-49. Jednak zakończona właśnie seria widowiska miała trzeci najgorszy wynik w historii programu - mniej widzów od niej poza 9. edycją miała tylko 1. edycja, oglądana przez 3,4 mln widzów. Jak dotąd najpopularniejsza była trzecia odsłona show, którą śledziło średnio 6,7 mln osób.
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Edycja | Okres emisji | AMR | SHR % | SHR % |
I | wiosna 2005 | 3 375 275 | 24,06% | 23,32% |
II | jesień 2005 | 5 001 238 | 30,19% | 32,21% |
III | wiosna 2006 | 6 743 493 | 38,63% | 40,35% |
IV | jesień 2006 | 6 389 535 | 38,72% | 35,06% |
V | wiosna 2007 | 4 949 989 | 28,27% | 26,34% |
VI | jesień 2007 | 5 329 070 | 31,88% | 28,79% |
VII | wiosna 2008 | 4 733 279 | 29,07% | 28,88% |
VIII | jesień 2008 | 4 742 462 | 29,46% | 26,51% |
IX | Wiosna 2009 | 3 802 880 | 23,08% | 21,58% |
X | Jesień 2009 | 4 864 325 | 29,62% | 25,97% |
XI | Wiosna 2010 | 4 269 549 | 27,03% | 23,86% |
Wpływy z reklam wyemitowanych przy 11. edycji tanecznego widowiska wyniosły 45,6 mln zł. To ok. 11 mln zł więcej niż przy nadawanej rok temu 9. edycji i tylko o 1,4 mln mniej niż przy 10. odsłonie show, którą TVN pokazywała zeszłej jesieni (dane cennikowe bez rabatów). Program oglądały głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia oraz mieszkańcy miast.
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 32,95% | 68 |
Kobiety | 67,05% | 129 | |
Wiek | 4-9 | 1,60% | 27 |
10-15 | 2,77% | 40 | |
16 - 19 | 1,67% | 29 | |
20 - 24 | 3,15% | 38 | |
25 - 29 | 6,81% | 77 | |
30 - 34 | 7,92% | 97 | |
35 - 39 | 7,02% | 99 | |
40 - 44 | 6,03% | 94 | |
45 - 49 | 6,74% | 95 | |
50 - 54 | 10,20% | 124 | |
55 - 59 | 13,25% | 175 | |
60+ | 32,83% | 168 | |
Wlk. miasta | Wieś | 27,72% | 71 |
< 50 tys. | 27,07% | 112 | |
50-100 tys. | 11,24% | 131 | |
100-200 tys. | 9,72% | 122 | |
> 200 tys. | 24,25% | 119 | |
Zawód | Top management | 7,31% | 94 |
Pracownicy średniego szczebla | 18,65% | 129 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,83% | 83 | |
Emeryci | 41,84% | 168 | |
Inni | 15,37% | 47 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,23% | 103 |
Średnie | 34,43% | 116 | |
Wyższe | 13,97% | 122 | |
Inne | 4,37% | 34 |
W finale zakończonej właśnie edycji „Tańca z gwiazdami” zwyciężyli gwiazda serialu „Brzydula” Julia Kamińska i jej partner Rafał Maserak. Pokonali oni aktorkę Katarzyną Glinkę tańczącą w parze ze Stefano Terrazzino.
Telewizja TVN jest zadowolona z wyników oglądalności programu, dlatego jesienią br. stacja nada 12. edycję „Tańca z gwiazdami”.
Dołącz do dyskusji: „Taniec z gwiazdami” zarobił 46 mln zł, jesienią 12. edycja