T-Mobile z ofertą Magenta Biznes, pakiety od 40 do 120 zł z różną prędkością internetu
T-Mobile Polska zapowiedział wprowadzenie nowej oferty o nazwie Magenta Biznes przeznaczonej dla małych i średnich firm. Użytkownicy otrzymają do wyboru 4 pakiety, z których 3 zapewniają nielimitowany dostęp do sieci o różnej prędkości. - Wprowadzając ofertę Magenta myślimy przede wszystkim o tym, co będzie najbardziej potrzebne naszym partnerom za kilka lub kilkanaście miesięcy, a nie tylko o tym czego potrzebują obecnie - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Piotr Markowski, dyrektor pionu B2B w T-Mobile Polska.
Magenta Biznes wchodzi do oferty T-Mobile od 18 kwietnia br. i oferuje małym i średnim firmom możliwość korzystania z nielimitowanego dostępu do internetu. Według operatora dzięki temu właściciel firmy nie będzie musiał się zastanawiać jaki pakiet danych jest potrzebny jego pracownikom, bo będą mogli korzystać z nielimitowanego Internetu, rozmów i SMS-ów.
Dodatkową zaletą Magenta Biznes ma być elastyczność dzięki możliwości zamawiania dowolnych urządzeń oraz dodatkowych kart SIM nie tylko przy zawieraniu umowy, ale również w jej trakcie. Będzie również możliwość płacenia tylko 1 zł miesięcznie za dodatkową kartę SIM, jeżeli się z niej nie korzysta.
W ramach Magenta Biznes T-Mobile przygotował 4 pakiety różniące się warunkami korzystania i ceną. We wszystkich ofertach rozmowy, wiadomości SMS i MMS są nielimitowane, brak ograniczeń dotyczy także 3 z 4 pakietów.
Najtańszy pakiet o nazwie Magenta Biznes S kosztuje 40 zł netto miesięcznie i jako jedyny zawiera limit danych o wielkości 10 GB. W pakiecie oznaczonym literą M kosztującym 60 zł netto internet nie ma limitu, jednak jego maksymalna prędkość wynosi 20 Mb/s. Z kolei brak limitu i przepustowość do 60 Mb/s oferuje pakiet Magenta Biznes L w cenie 80 zł. Najdroższa opcja – Magenta Biznes VIP kosztująca miesięcznie 120 zł netto zapewnia maksymalną prędkość internetu oferowaną przez T-Mobile.
Kupując usługi Magenta Biznes przedsiębiorca zawsze otrzymuje w podstawowym zestawie dwie karty SIM. Jedna z nich to karta sieciowa, która według T-Mobile sprawdzi się w routerze, tablecie lub innym urządzeniu potrzebującym tylko dostępu do internetu. Druga karta oferuje nielimitowane połączenia głosowe, SMS-y i MMS-y w kraju i w Unii Europejskiej i korzystanie z dostępu do internetu z prędkością do 20 Mb/s w ramach jednej z czterech wybranej dla firmy opcji. W każdym momencie za 20 zł netto miesięcznie można przyśpieszyć internet do prędkości dostępnej na karcie sieciowej np. jeżeli przedsiębiorca chciałby korzystać z routerów w różnych lokalizacjach.
T‑Mobile podkreśla, że zaletą zapowiadanej oferty jest wachlarz dodatkowych usług do wyboru, które ułatwią codzienne prowadzenie biznesu. Wśród nich są Księgowość Online, która umożliwia każdemu małemu przedsiębiorcy łatwe wystawianie faktur oraz samodzielne prowadzenie księgowości, a także generowanie i przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Do dyspozycji użytkownika jest także Zdalny IT Serwis, w ramach którego specjaliści T‑Mobile naprawią usterkę, udzielając wskazówek telefonicznie lub łącząc się zdalnie z urządzeniem. Dostępny jest również pakiet Office 365.
Podczas konferencji prasowej poświęconej Magenta Biznes Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska zaznaczył, że według statystyk wciąż spora grupa małych i średnich przedsiębiorstw wykorzystuje mobilny internet jedynie w ograniczonym zakresie, tymczasem może on być cenną pomocą w rozwoju biznesu. Dlatego operator w swojej nowej ofercie koncentruje się właśnie na tym segmencie wychodząc naprzeciw potrzebom firmowych użytkowników, z którymi T-Mobile konsultował przygotowanie nowej usługi.
T-Mobile Polska nie podaje jaką część wszystkich klientów operatora stanowią przedsiębiorstwa, ani też wysokości przychodów generowanych przez firmy. Jednak wprowadzenie nowej oferty może oznaczać, że operator widzi konieczność większego niż dotąd udziału klientów firmowych w swoim biznesie.
- Obecnie ponad 90 proc. wszystkich użytkowników biznesowych stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa – ujawnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Piotr Markowski, dyrektor pionu B2B w T‑Mobile Polska. – Z kolei przedsiębiorstwa to bardzo istotna część całego biznesu T-Mobile Polska, o czym świadczy chociażby nasza struktura, w której istnieje część zajmująca się rynkiem biznesowym, i druga poświęcona klientom indywidualnym. Wprowadzając ofertę Magenta myślimy przede wszystkim o tym, co będzie najbardziej potrzebne naszym partnerom za kilka lub kilkanaście miesięcy, a nie tylko o tym czego potrzebują obecnie. Dlatego w tych pakietach najistotniejszy element stanowi mobilny dostęp do internetu – korzystanie z usług transferu danych dynamicznie rośnie, i właśnie nieskrępowany dostęp do sieci jest dzisiaj głównym elementem poszukiwanym przez użytkowników biznesowych z segmentu małych i średnich firm. Wprowadzenie Magenty jest też wyjściem naprzeciw coraz większym potrzebom przedsiębiorstw w dostępie do usług ICT. Dlatego w tej ofercie znalazł się cały wachlarz rozwiązań z tego segmentu. Z doświadczeń naszej macierzystej firmy – Deutsche Telekom z innych rynków wynika, że istnieją skuteczne sposoby oferowania firmom tego typu usług, natomiast w Polsce liczba ich biznesowych użytkowników jest wciąż stosunkowo niewielka. W tym obszarze drzemie duży potencjał i mamy nadzieję, że uda się go wykorzystać m.in. przez wprowadzenie nowych pakietów.
Według szefa pionu B2B w T-Mobile cele wprowadzenia Magenty to m.in. zwiększenie penetracji kart SIM (obecnie klienci biznesowi korzystają średnio z jednej lub dwóch kart), zachęcenie firm to bardziej powszechnego korzystania z internetu mobilnego oraz większa sprzedaż usług dodatkowych.
- Obecnie wśród naszych klientów biznesowych od 15 do 30 proc. stanowią tacy, którzy wciąż w niewielkim stopniu wykorzystują mobilny dostęp do sieci. Zależy nam by znacząco zmienić tę statystykę – podkreśla Markowski.
Wprowadzeniu oferty Magenta Biznes będzie towarzyszyć nowa kampania reklamowa, która wystartuje 18 kwietnia br. Będzie ona obejmowała segmenty online, OOH, telewizję, prasę i radio. Za kreację kampanii odpowiada agencja FCB Bridge2fun, za BTL ARC Worldwide Polska, zaś działania w internecie będzie prowadzić Liquid Thread.
Na koniec ub.r. T-Mobile Polska miał 10,454 mln klientów, w tym 6,921 mln abonentów. Wpływy firmy zmalały o 1,1 proc., a skorygowany zysk EBITDA - o 15,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile z ofertą Magenta Biznes, pakiety od 40 do 120 zł z różną prędkością internetu
Przy skomputeruzowaniu małego sklepu potrzeba 100-150 GB miesięcznie. Każdy kabel z nielimitowanym łączem jest tańszy od propozycji T-Mobile.
Dla kogo jest ta oferta? Nawet nie dla taksówkarza korzystającego z nawigacji.
Jeśli chodzi o T-Mobile to póki co jedynym atutem jest fakt, że można z kimś pogadać dłużej niż 5 minuty w godzinach szczytu. W Play i Orange to już nie takie oczywiste. Nawet w centrum Warszawy.
Cenowo nadal to jest marką raczej dla zamożnych korporacji a nie małego biznesu dlatego warto mieć u nich jedynie pre-paida w telefonie awaryjnym. Albo jako drugą kartę w telefonie obsługującym dwie.
Prowadzę własny interes (3 etaty), i póki co jestem taką partyzantką. Przenosi się numery na kartę do Play co miesiąc i jedzie się na bonusie który daje ta siec za przeniesienie, to jest ostatnio 20 GB do wykorzystania przez 2 miesiące. To nadal mało, no ale za darmo :) Do "akcji" potrzeba jedynie starterow za 5 zł, no ale to zakup jednorazowy. Potem jedna wizyta miesięcznie w zaprzyjaźnionym salonie Play.
Wchodząc do domu loguje się człowiek do Wi-Fi i tak od 10 lat.
Także T-Mobile raczej pazdziezowa to oferta. Macie widać problemy ze zdefiniowaniem grupy odbiorców waszych usług. W polskiej rzeczywistości jesteście zwyczajnie za drodzy.