Szybki rozwój na rynku mobilnej muzyki w Europie Zachodniej
Zachodnioeuropejski rynek mobilnej muzyki jest bardziejzaawansowany w porównaniu z amerykańskim.
USA jest co prawda największym na świecie rynkiem sprzedażymuzyki w ogóle, ale w porównaniu z Europą przegrywa pod względemmobilnej infrastruktury - informuje serwis Marketing Charts,powołując się na analizę firmy eMarketer.
Spośród pięciu najbardziej rozwiniętych państw Europy Zachodniejnajwiększym rynkiem mobilnej muzyki jest Wielka Brytania. Pozostałeto Francja, Niemcy, Hiszpania oraz Włochy.
Analitycy eMarketera szacują, że w latach 2007 - 2012 dochody zesprzedaży mobilnej muzyki w pięciu wspomnianych krajach EuropyZachodniej zwiększą się z 267 milionów do 1,48 miliardadolarów.
W bieżącym roku 40 procent rynku mają stanowić tutaj pobraniapełnych utworów, a pozostałą część tzw. mastertones, ringback tonesi inne. Tymczasem w roku 2012 podział ma wynieść już po 50procent.
eMarketer prognozuje również, że zachodnioeuropejski rynekwspieranej reklamami mobilnej muzyki zanotuje w latach 2007 - 2012wzrost wartości z 4,6 do 170 milionów dolarów.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Szybki rozwój na rynku mobilnej muzyki w Europie Zachodniej