Sukces Clear Channel Poland
Dobre wyniki kampanii na nośnikach Clear Channel Poland w centrach biznesu
Październikowo-listopadowa kampania LG zrealizowana w ubiegłym roku na nośnikach reklamowych Clear Channel Poland w centrach biznesu osiągnęła rewelacyjne wyniki rozpoznawalności, a sam nośnik zyskał wysoki stopień akceptacji wśród ankietowanych. Wskaźnik rozpoznawalności kampanii wyniósł odpowiednio: 71% dla pracowników badanych biurowców oraz 56% dla gości (osoby nie pracujące w badanym budynku). To pierwsze badanie efektywności kampanii w centrach biznesu. Jego wyniki potwierdzają wysoką skuteczność sieci w dotarciu do zdefiniowanej grupy docelowej - czytamy w komunikacie prasowym nadawcy.
Kampania LG została zbadana metodą CBIT w listopadzie 2004r. na grupie 400 osób, pracowników biurowców oraz osób odwiedzających badane biurowce. Badanie na zlecenie firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland przeprowadził instytut badawczy Mareco Polska. Respondenci to właściciele firm, pracownicy umysłowi, przedstawiciele wolnych zawodów, dyrektorzy, prezesi oraz pracownicy niższego szczebla menedżerskiego.
Zrealizowane badanie wykazało, że blisko 60% ankietowanych pracowników wymieniło kampanię LG spontanicznie natomiast po pokazaniu zdjęcia wskaźnik ten wzrósł do 71%.
Wśród osób odwiedzających badany biurowiec - goście - wskazania wyniosły odpowiednio: 43% i 56%.
Zdaniem Anny Nowakowskiej-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland, kampania LG udowodniła, że dedykowane rozwiązania reklamowe są niezwykle skuteczne jeśli chodzi o dotarcie do trudnej dla reklamowdawców grupy docelowej, jaką stanową ludzie aktywni zawodowo, w szczególności kadra menedżerska.
- Nasz produkt gwarantuje pewny kontakt odbiorcy z reklamą, gdyż stand reklamowy umieszczony jest bezpośrednio w miejscu pracy grupy docelowej. W dni powszednie pracownicy przebywają w biurze średnio 9 godzin dziennie i w tym czasie mają szansę na kontakt z reklamą przynajmniej 2 razy: wchodząc i wychodząc z budynku. Średnia liczba kontaktów jest jeszcze wyższa i wynosi 7 kontaktów z nośnikiem reklamowym dziennie. - wyjaśnia Anna Nowakowska-Godun.
Listopadowe badanie efektywności kampanii w centrach biznesu wykazało również duży stopień akceptacji tej formy reklamy wśród przedstawicieli grupy docelowej. Ponad 60% badanych deklarowało, że taka forma reklamy zwraca ich uwagę. Aż 58% stwierdziło, że nośnik jest estetyczny, a 2/3 podobała się taka forma reklamy. Ponad 1/3 ankietowanych oceniła standy reklamowe w biurowcach wyżej niż media standardowe: TV, prasę i radio. Dla blisko 75% badanych taka forma reklamy nie stanowi żadnego utrudnienia.
Październikowo-listopadowa kampania LG miała na celu wypromowanie telewizorów LCD oraz telewizorów plazmowych tej firmy. Ze względu na grupę docelową, do promocji wybrane zostały nośniki reklamowe w centrach biznesu. W kampanii wykorzystano ponad 120 powierzchni standów reklamowych Clear Channel Poland zlokalizowanych w największych centrach biznesowych, w 8 miastach Polski.
W ubiegłym roku firma LG dwukrotnie realizowała kampanię na nośnikach reklamowych Clear Channel Poland w centrach biznesu. Pierwsza taka kampania miała miejsce w maju.
Dołącz do dyskusji: Sukces Clear Channel Poland